گزارش تصویری از سگ خانگی روباتیک

بسیاری از انسان ها به حیوانات خانگی علاقه خاصی دارند ولی در این میان نگهداری برخی از حیوانات در خانه با دردسرهایی همراه است، برای نمونه بسیاری از افرادی که در خانه خود به نگهداری از سگ می پردازند با مشکل شکایت های همسایگان از صدای این موجودات روبرو هستند.

این روبات کوچک که  CHiP نام دارد به کمک دکمه ریز زیر قلاده اش روشن می شود. ساختار خاص پاهای این روبات به او اجازه می دهد که در تمامی محیط ها حرکت کند

حال برای رفع این مشکل، از دیرباز ساخت روبات هایی که به شکل سگ هستند به یکی از موارد محبوب برای دانشمندان تبدیل شده بوده است. موفق ترین نمونه از این روبات ها نیز در پایان قرن پیش در ژاپن عرضه شده بود ولی پس از آن دیگر نمونه مطلوبی از روبات های خانگی که مانند یک سگ عمل کنند به بازار عرضه نشده بود.

حال یک شرکت ساخت اسباب بازی به نام WowWee، یک روبات ویژه ساخته است که به شکل یک سگ است و می تواند در خانه افراد حکم یک همدم را برای آنها داشته باشد. این روبات کوچک که  CHiP نام دارد به کمک دکمه ریز زیر قلاده اش روشن می شود. ساختار خاص پاهای این روبات به او اجازه می دهد که در تمامی محیط ها حرکت کند و چشمان او نیز از یک سری لامپ ال ای دی آبی رنگ تشکیل شده است.

البته سازندگان CHiP معتقدند که محصول آنها هنوز آماده عرضه به بازار نیست زیرا ساختار عملکردی آن که به وای‌ فای وابسته است، در حال دریافت و توسعه دستورات جدید است تا بتوان از این روبات برای کاربری های گسترده تری استفاده کرد. هنوز قیمت رسمی این روبات مشخص نشده است ولی بسیاری از متخصصان با مشاهده نسخه پیش ساخت CHiP، به آینده این وسیله امیدوار بوده اند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا