کاهش 50 درصدی ابتلا به سرطان در صورت تشخیص به موقع آن

 دهمین کنگره کلینیکال انکولوژی، به مدت سه روز در شیراز ادامه خواهد داشت و طی آن مباحثی تخصصی در ارتباط با سرطان‌ها، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر خسرو مجیر‌شیبانی رئیس کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی روز چهارشنبه 20 آبان در آیین گشایش این نشست علمی، گفت: اگر به طور کامل مباحث پیشگیرانه را در کشور اجرایی کنیم، شاهد کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به سرطان خواهیم بود.

وی در عین‌حال افزود: کاهش ابتلا به سرطان در صورتی قابل دسترس است که تمام موارد مربوط به پیشگیری از سرطان در جامعه اجرایی شود.

وی گفت: سالانه ۱۴ میلیون نفر در جهان مبتلا به سرطان می‌شوند که هشت میلیون نفر از آنان جان خود را از دست می‌دهند.

این پزشک متخصص افزود: آنچه که امروز بیش از گذشته باید به آن توجه داشت، موضوع پیشگیری از بیماری سرطان است که در این راستا برنامه‌ریزی شده و اهداف بلندمدتی مد نظر قرار دارد.

رئیس کنگره کلینیکال انکولوژی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از ابتلا به سرطان، تغذیه و هرگونه مباحث مربوط به آن را باید بیش از گذشته مد نظر قرار داد تا بتوانیم موارد مربوط به پیشگیری از سرطان را اجرایی کنیم.

مجیرشیبانی گفت: تشخیص دیرهنگام یکی از دلایل افزایش آمار قربانیان سرطان است که در کاهش وضعیت بیماری تاثیر مستقیم دارد.

دکتر منصور انصاری دبیر اجرایی دهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی نیز با بیان این که ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره فوق تخصصی از سراسر جهان و کشور ارسال شد، گفت: پس از داوری ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و ۶۰ مقاله به‌شکل پوستر ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: میهمانان خارجی از کشورهای آمریکا و اسپانیا در این کنگره بزرگ شرکت دارند که دو نفر از آنها اصلیت ایرانی دارند.

به گزارش ایسنا ،دبیر اجرایی کنگره کلینیکال انکولوژی افزود: محور اصلی این کنگره در زمینه تومور است که با اهداف مختلف بحث و تبادل نظر می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا