برگزاری کنگره ملی طب فراگیر در سرطان با شعار ارتقای کیفیت زندگی بیماران

 این کنگره به همت پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی و با هدف ایجاد همگرایی و هم افزایی بین رشته های مختلف طب رایج و مکمل در راستای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و شناسایی و معرفی ظرفیت های موجود این طب در حوزه درمان و کنترل سرطان برگزار می شود.
این پژوهشکده پس از راه اندازی و آغاز فعالیت های گروه پژوهشی طب مکمل و جایگزین در سرطان، این همایش را برگزار می کند.
دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی و رییس این کنگره با تاکید بر اینکه طب مکمل و جایگزین نیاز به ساماندهی جدی دارد، گفت: بسیاری از حوزه ها در بحث طب فراگیر در ابهام و بسیاری دیگر مغفول مانده اند در حالی که ظرفیت های ویژه ای در این خصوص در کشور وجود دارد که باید شناسایی شوند.
وی تاکید کرد: اولین قدم در این مسیر شناسایی جامعه هدف است بنابراین باید در قالب این کنگره ظرفیت های موجود طب سنتی و مکمل شناسی، معرفی و ثبت شود تا بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم.
مجیدزاده محورهای مورد بحث در این همایش را طب ایرانی در سرطان، گیاهان دارویی، اخلاق پزشکی در سرطان، طب مکمل رایج جهان در سرطان، تغذیه و رژیم درمانی در سرطان، طب تسکینی در سرطان و بیوالکترومغناطیس و صوت در سرطان عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی،نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، طب مکمل و طب رایج (همگرایی و هم افزایی)در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در تالار امام خمینی(ره) برگزار می شود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا