غربالگری قوانین کشور درچهار زمینه موضوعی به دانشگاه آزاد واگذارشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزییات این قرارداد همکاری به ایرنا گفت: صبح امروز 18 آبان ماه، قرارداد همکاری میان دانشگاه آزاد و اداره تنقیح قوانین مجلس منعقد و باب همکاری های جدیدی میان این دو دستگاه گشوده شد.
دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی افزود: یکی از ماموریت های اداره تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی این است که در هر زمینه موضوعی، کل قوانینی که از ابتدا تاکنون به تصویب رسیده است را مورد بررسی قرار دهد و طی یک غربالگری در مجموعه قوانین کشور در هر موضوع، مواردی که منسوخ شده، تاریخ انقضای آنها رسیده یا موضوعیت اجرایی ندارد را مشخص کرده و از موارد دیگر، جدا کند.
وی خاطرنشان کرد: با این کار، موارد اجرایی برای همه مشخص می شود و همگان خواهند توانست با سهولت بیشتری نسبت به منابع اصلی قانون که قابلیت اجرایی دارد آگاهی پیدا کنند.
واشقانی به تقسیم کار ملی صورت گرفته در این رابطه اشاره کرد و گفت: براساس همین تقسیم کار، امروز چهار موضوع طی قراردادی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شد که شامل حوزه های عمران، برنامه ریزی، آمار و پژوهش است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد از تعهد این دانشگاه برای انجام این قرارداد در طول یکسال خبر داد و گفت: متعهد شدیم که طی یکسال با همکاری اداره تنقیح قوانین مجلس، تمام قوانین موجود در چهار حوزه عمران، آمار، برنامه ریزی و پژوهش را گردآوری و دسته بندی و نتیجه آن را به مجلس اعلام کنیم.
وی یادآور شد: برای انجام این طرح، ناظر تعیین شده و بعد از تایید گزارش های ما از طرف ناظر، کار ادامه پیدا می کند و هرچند، قرارداد به صورت یکساله بسته شده است اما درصدد هستیم در زمان کوتاه تری، نتیجه تلاشمان را در اختیار اداره تنقیح قوانین مجلس قرار دهیم تا هموطنان ما هرچه زودتر بتوانند قوانین غربال شده در زمینه های مختلف را دراختیار داشته باشند.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار 'نقد منصفانه؛ پاسخ مسوولانه' از روز شنبه 16 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی تهران آغاز به کار کرده و تا جمعه 22 آبان ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا