ارایه 45 درصد طرح ها در حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک در جشنواره شریف

 محمد تاج میر ریاحی روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف در دانشگاه صنعتی شریف افزود: در این دوره از جشنواره از تمام حوزه ها از قبیل فناوری های نوین، کشاورزی، الکترونیک، مدیریت و اقتصاد طرح هایی ارایه شده است اما بیشترین آن مربوط به حوزه فناوری اطلاعات والکترونیک است.
وی بیان کرد: در این دوره طرح های محیط زیستی خوبی نیز با توجه به حمایت سازمان محیط زیست ارایه شده است.
تاج میر ریاحی اظهار کرد: در هفتمین جشنواره کارآفرینی دانشگاه شریف 211 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال که پس از غربالگری اولیه 122 طرح وارد مرحله اول داوری شده است. همچنین تعدادی طرح از سازمان فرابورس به این جشنواره ارسال شده است که در نهایت 30 طرح و 30 ایده برتر انتخاب شده، به مرحله نهایی راه می یابند.
وی گفت: در طول غربالگری و داوری جشنواره، پنج کارگاه در زمینه کسب و کار برگزار می شود و پس از راه یابی 60 طرح به مرحله نیمه نهایی، صاحبان طرح ها باید به صورت حضوری طرح های خود را به داوران ارایه دهند تا 12 تیم به مرحله نهایی راه یابند، که در این مرحله نیز پنج کارگاه دیگر برای تکمیل طرح ها برگزار می شود. 
تاج میر ریاحی افزود: در نهایت در روز 24 آذرماه روز اختتامیه جشنواره این 12 تیم در مقابل سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و داوران، ایده های خود را ارایه می دهند تا سه طرح و سه کسب و کار برتر برگزیده شود.
وی یادآور شد: این جشنواره در دو بخش شامل ایده های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا برگزار می شود و طرح های شرکت کننده در هر سرفصل به طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند که در نهایت به سه نفر برتر در هر بخش جوایز نقدی و غیرنقدی اعطا می شود.
به گفته تاج میر ریاحی، برگزیدگان این جشنواره از جوایزی شامل جوایز نقدی، تسهیلات ارزان قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه شریف برخوردار می شوند و ایده هایی که قابلیت ورود به بازار دارایی فکری را دارند به سازمان فرابورس معرفی می شوند.
وی گفت: از بیستم مهرماه سال جاری با پایان یافتن مهلت ارسال طرح ها به دبیرخانه و نیز با انجام غربالگری اولیه طرح ها ، 10 کارگاه آموزشی از قبیل ارزش گذاری دارایی معنوی، کوله پشتی کارآفرینی، چگونگی حفاظت از ایده و اسرار تجاری، آینده ای که امروز باید ببینید، مدیریت تیم و چالش های کار تیمی، بوم مدل کسب و کار، بازی های روانی کسب و کار، شناخت مشتری، بازاریابی برای استارتاپ ها و نحوه ارایه طرح و ایده برنامه ریزی و به تناوب در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا،هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف 24 آذرماه سال جاری همزمان با برگزاری هفته پژوهش برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا