طراحی پنجره جمع شونده برای دریافت بهینه آفتاب

آلدانا فرر گارسیا، معمار و طراح صنعتی به تازگی با ترکیب این دو مهارت موفق به ساخت نوع خاصی از پنجره های برجسته شده است که به افراد ساکن در آپارتمان های کوچک این امکان را می دهد در بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرند. این پنجره نظیر بالکنی کار می کند که فرد با قرار گرفتن در آن به راحتی می تواند از نور خورشید بهره مند شود.

فرد با قرار گرفتن در این پنجره می تواند به سمت خارج خانه بچرخد و به فضای بیرون نگاه کند

طراحی این پنجره به نحوی انجام گرفته است که به صورت آکاردئونی به بیرون ساختمان تمایل می شود اما به اندازه ای قوی است که می تواند وزن شخصی که بر روی آن قرار گرفته و به دیواره های آن تکیه کرده است را تحمل کند. این پنجره نه تنها فضای قابل زیستن در داخل ساختمان را افزایش می دهد بلکه در واقع فضایی را ایجاد می کند که فرد با قرار گرفتن در آن بدون پا گذاشتن به بیرون از خانه احساس قرار گرفتن در بیرون از خانه را تجربه کند.

ایده دیگر این معمار ساخت پنجره ای است که به جای این که به صورت آکاردئونی به بیرون باز شود به اطراف می چرخد. فرد با قرار گرفتن در این پنجره می تواند به سمت خارج خانه بچرخد و به فضای بیرون نگاه کند. عملی کردن این طرح نسبت به طرح قبلی راحت تر است اما زمانی که این پنجره به درون خانه می چرخد مقداری از فضای داخلی را اشغال می کند.

سومین طرح این معمار معطوف به ساخت پنجره ای است که ساخت آن از دو نمونه قبلی نیز راحت تر است. این طرح در واقع نمونه معکوس طرح اولی است که در ابتدا از آن سخن گفته شد. با این تفاوت که فرد به جای نشستن در آن قادر است پنجره را به جلو بار کند و دید بهتری از خارج خانه داشته باشد. این طراح امیدوار است که بتوان از این پنجره ها در ساخت نسل بعدی ساختمان های مسکونی استفاده کرد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا