دیدار فرهادی با وزیر آموزش سوریه برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور

 در این دیدار دکتر محمد فرهادی به وجود ارتباط و علاقه فرهنگی و ذاتی بین دو ملت اشاره و تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم از ملت و دولت سوریه از جمله در حوزه آموزش عالی حمایت کنیم.

وزیر علوم کشورمان افزود: ما باور داریم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم. محدودیت‌ها و تحریم‌ها فرصتی شد تا از توانمندی‌های خودمان استفاده کنیم.

فرهادی در ادامه گفت: امروز آمادگی کمک‌های بیشتر علمی و آموزشی بویژه در حوزه انرژی و پذیرش دانشجو و ارائه بورس را به شما داریم.

وزیر آموزش سوریه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان وزیری که سه سال در دولت هستم، ماموریت دارم که بهترین پیام دوستی و احساسات خود را به ملت و دولت ایران تقدیم کنم.

وی افزود: حقیقتا در طول سه سال گذشته متوجه شدیم که جمهوری اسلامی ایران به مدلی برای جهانیان تبدیل شده و به خاطر توان بالا در مقابل تمام مشکلات توانسته ملت و کشورش را هدایت کند و اجازه سوءاستفاده را به کسی ندهد.

وزیر آموزش سوریه گفت: کشور شما علیرغم تمام تحریم‌ها از دانش به نحو احسن استفاده کرده و تنها مدل منحصر به فرد مقاومت و ایستادگی در برابر تمام موانع و تحریم‌هاست و ما باور داریم که وحدت و همدلی مردم ایران با مسؤولان خودشان باعث شده تا مسؤولان ایران با دقت بیشتری بتوانند قدم‌های موثرتری بردارند.

وی در پایان از دعوت ایران از سوریه برای شرکت در مراسم اهدای جایزه اخلاق در علم ابن سینا تشکر کرد و گفت: از پیشنهاد شما برای تاسیس جایزه با عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنیم و همچنین تبادل هیات بین دو کشور بویژه ارائه بورس تحصیلی را در دستور کار دو کشور قرار می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، مراسم اعطای جایزه ابن سینا در زمینه اخلاق در علم چهارم نوامبر 2015 (13آبان ماه 94) با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایرینا بوکوا مدیرکل سازمان یونسکو و دکتر احمد جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو در مقر این سازمان در پاریس برگزار و این جایزه به پروفسور زبتاخان شینواری از کشور پاکستان اعطا شد.

به گزارش ایسنا،جایزه ابن‌سینا برای اخلاق در علم که هر دو سال یک بار اعطا می‌شود، از سال 2003، به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی و آموزشی ملل متحد «یونسکو» آغاز شده است. این جایزه به فعالیت‌های افراد و گروه‌هایی تعلق می‌گیرد که در زمینه اخلاق در علم و فناوری موفق به پژوهش‌های علمی ارزشمند شده باشند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا