میکروب های مفید یا پروبیوتیک ها را مصرف کنید

دکتر حمید آهنچیان روز پنجشنبه در همایش 'کاربرد پروبیوتیک ها در پزشکی' در مشهد افزود: پروبیوتیک ها میکروب های مفیدی هستند که اگر به میزان مناسب مصرف شوند، برای بدن مفید و سودمند خواهند بود.
وی اظهار کرد: در بدن هر انسان 100 تریلیون میکروب وجود دارد که بخش عمده ای از آنها میکروب های بیماری زا هستند و میکروب های مفید قسمت اندکی را شامل می شوند که اغلب در دستگاه گوارش، پوست و ریه ها استقرار دارند.
این پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی خاطر نشان کرد: میکروب های مفید برای درمان بیماریهای مختلف نظیر بیماریهای عفونی، پوستی، آلرژی، گوارشی و تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارند.
آهنچیان تاکید کرد: مصرف بی رویه و نابجای آنتی بیوتیک ها باعث از یبن رفتن میکروب های مفید شده و در نتیجه فرد را مستعد بیماری می سازد. 
به گفته وی 90 درصد عفونت های تنفسی و بیشتر اسهال ها ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک ندارند در حالی که برخی پزشکان برای اطمینان از اثربخشی درمان، آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند.
دبیر علمی این همایش افزود: انواع محصولات از جمله پنیر، ماست و خمیردندان حاوی پروبیوتیک هستند و ماست ترش شده سرشار از پروبیوتیک و میکروب های مفید است.
آهنچیان مصرف محصولات حاوی پروبیوتیک را برای همه گروههای سنی توصیه کرد و گفت: مصرف این محصولات هیچ ضرری نداشته و استفاده از آنها در گروههای سنی نوزادان، شیرخواران، کودکان و سالمندان مورد تاکید است.
به گزارش ایرنا , همایش کاربرد پروبیوتیک ها در پزشکی با حضور افزون بر 250 نفر از پزشکان عمومی، متخصص و پرستاران خراسان رضوی در تالار شهید چمران بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا