تلاش دانشمندان برزیلی برای درمان قطعی سرطان

در پی کشف و شناسائی خواص درمانی ماده ای موسوم به phosphoethanolamine توسط دانشمندان و مشاهده تاثیر ویژه و مفید آن در درمان سرطان ، دولت برزیل به طور رسمی از تشکیل کار گروهی تخصصی از دانشمندان و پزشکان این کشور جهت بررسی شرایط درمان قطعی سرطان با کمک این ماده خبر داد .

داروی موسوم به phosphoethanolamine در تحقیقات دانشگاه سائو پائولو به عنوان یک ماده داروئی جدید برای درمان برخی سرطان ها مورد استفاده قرار گرفته و نتایج به دست آمده در درمان این بیماری ، بسیار رضایت بخش گزارش شده است .

گفتنی است پیش از این قرصی حاوی ماده phosphoethanolamine توسط پرفسور گیلبرتو اوریوالدو چیرایس Gilberto Orivaldo Chierice از اساتید رشته شیمی در دانشگاه سائو پائولو Sao Paulo University ساخته شده بود که اگر این دارو چه هنوز به صورت رسمی در آزمایش های پزشکی مورد استفاده قرار نگرفته است اما این دارو در تحقیقات دانشگاه سائو پائولو به عنوان یک ماده داروئی جدید برای درمان برخی سرطان ها تجویز و نتایج به دست آمده در درمان این بیماری ، بسیار رضایت بخش گزارش شده است .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، وظیفه اصلی کار گروه تشکیل شده از سوی دولت برزیل در این رابطه ، انجام تحقیقات مقدماتی و آزمایش های بالینی مرتبط با این دارو و ارزیابی و تخمین تاثیر درمانی ماده فوق الذکر در درمان سرطان ها عنوان شده است .

به گفته کارشناسان و برنامه ریزان این تیم تحقیقاتی ، موسسه ملی سرطان برزیل Brazil's National Cancer Institute (Inca) و مرکز ثبت اکتشافات داروئی این کشور نیز در تحقیقات فوق مشارکت خواهند داشت .

در خاتمه گفتنی است که همزمان با اعلام این خبر ، وزارت بهداشت برزیل در بیانیه ای رسمی از پزشکان و بیماران درخواست کرد تا پایان انجام تحقیقات آزمایشگاهی و مطالعات بالینی از مصرف این دارو برای درمان سرطان پرهیز کنند .