تشخیص سرطان پستان در کشور در مرحله دوم قطعی است

 دکتر کیوان مجیدزاده روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره سراسری و اولین کنگره بین المللی سرطان پستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها در میان زنان و اولین عامل مرگ و میر به دلیل سرطان در بین آن ها به شمار می رود از این رو همواره اهمیت این مسئله مورد توجه مسئولان بهداشت و سلامت کشور بوده است و همواره تلاش شده وضعیت تشخیص و درمان این بیماری ارتقا یابد.

وی افزود: در نتیجه تلاش های صورت گرفته نسبت به گذشته در زمینه تشخیص با کیفیت و دقت بالای سرطان سینه وضعیت بهتری داریم؛ در دهه پیش این بیماری در مراحل بالا تشخیص داده می شد به گونه ای که امکان ارائه درمان مناسب برای بیمار فراهم نبود.
مجیدزاده در زمینه اقدامات و برنامه های پیشگیرانه در مورد سرطان پستان اظهار کرد: در تمام دنیا اقدامات پیشگیرانه ای که می توان به صورت جدی و واقعی در مورد پیشگیری از بروز سرطان ها انجام داد مربوط به سرطان های توارثی است چرا که ژن های سرطان های توارثی بویژه سرطان های پستان و تخمدان امروزه شناسایی شده و به این طریق می توان ناقلان سالم این ژن ها را شناسایی و به موقع از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
مجیدزاده ادامه داد: در همین راستا پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی کلینیک سرطان های توارثی را راه اندازی کرده است و در قالب آن تمام فعالیت های مرتبط با تخمین میزان خطر، ارثی بودن یا نبودن و شناسایی ژن ها را در زمینه پیشگیری از بروز این بیماری انجام می شود.
وی افزود: کلینیک سرطان های توارثی این پژوهشکده مختص افرادی است که درخانواده خود سابقه ابتلا به یکی از انواع سرطان ها را داشته اند و بررسی های لازم در مورد این گونه در آن صورت می گیرد.
مجیدزاده افزود: علاوه بر این کلینیک غربال گری نیز در این پژوهشکده وجود دارد که تمام زنان بالای 35 سال به منظور تشخیص سرطان سینه مورد ارزیابی قرار می گیرند.
رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی در مورد روش های نوین درمان این سرطان نیز گفت: در دنیا روش های جدید درمانی بویژه در حوزه سلول درمانی، ایمنی درمانی و استفاده از درمان های هدفمند با استفاده مولکول آنتی بادی ها که سلول های سرطانی را هدف قرار می دهند، ابداع شده است.
مجیدزاده افزود: امروزه حتی تلاش می شود داروهای سایکوتوکسین که قبلا به صورت عمومی برای همه بیماران تجویز می شد، با استفاده از نانو فناوری هدفمند شوند و تنها سلول های سرطانی را مورد هدف قرار دهند و به سلول های سالم آسیبی نرسانند.
وی خاطرنشان کرد: در همه این حوزه ها ما نیز تحقیقات گسترده ای انجام دادیم و انتقال فناوری از کشورهای پیشرفته در این زمینه را آغاز کرده ایم.
هشتمین کنگره سراسری و اولین کنگره بین المللی سرطان پستان امروز ششم آبان با حضور جمعی از متخصصین داخلی و خارجی در مرکز همایش های کتابخانه ملی آغاز به کار کرد. این همایش هشتم آبان پایان می یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا