برگزاری اولین کنگره بین المللی سرطان پستان با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران

 دکتر آسیه الفت بخش روز چهارشنبه در حاشیه اولین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره سراسری سرطان پستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر موضوع ارتقای کیفیت زندگی بیماران سرطانی، موضوعاتی همچون اپیدمیولوژی، آنکولوژی، رادیوتراپی، ایمونوتراپی، بیوانفورماتیک، جراحی، ژنتیک و اخلاق پزشکی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: برگزاری کنگره های متعدد در زمینه سرطان سینه در کشور حاکی از اهمیت این بیماری است و در این کنگره تلاش شده است زمینه ای برای ارائه آخرین دستاوردها و تازه های تشخیصی درمانی در زمینه این بیماری فراهم شود.
الفت بخش در مورد مقالات ارسال شده به این کنگره اظهار کرد: 220 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 205 مقاله پذیرفته شده اند؛ 10 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه مقالات به صورت سخنرانی کوتاه و پوستر در جریان برگزاری این کنگره ارائه می شوند.
دبیر اجرایی کنگره سرطان پستان اظهار کرد: مهمانان خارجی از کشور سوئیس در زمینه اخلاق پزشکی، از سوئد در زمینه ژنتیک، از ایتالیا در زمینه آنکولوژی و از آمریکا در زمینه رادیوتراپی در این کنگره به ارائه آخرین دستاوردها می پردازند.
همچنین دو سخنرانی آنلاین از کشور کانادا در زمینه عوارض قلبی درمان های سرطان پستان و روش های جدید بررسی های ژنتیکی برای شروع درمان های کمکی مانند شیمی درمانی ارائه می شوند.
وی به برپایی نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی و دارویی در زمینه بیماری سرطان پستان در حاشیه این کنگره اشاره کرد و گفت: امسال بیشتر شرکت های داخلی در این کنگره حضور دارند که نشان دهنده ارتقای دانش داخلی است.
به گفته وی، در مراسم اختتامیه این کنگره در روز جمعه (هشتم آبان ماه) به مقالات برتر جوایزی اهدا می شود.
هشتمین کنگره سراسری و اولین کنگره بین المللی سرطان پستان امروز (ششم آبان ماه) در مرکز همایش های کتابخانه ملی با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد. این همایش هشتم آبان ماه پایان می یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا