رونمایی از دستاوردهای عرصه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران

 به مناسبت نامگذاری روز فناوری سلامت در دانشگاه (19 آبان) نخستین همایش فناوری سلامت به منظور بزرگداشت مقام پژوهشگران و فناوران برتر در حوزه های گوناگون علوم پزشکی و شناسایی و معرفی آخرین و برترین دستاوردهای فناورانه، نوآوری ها و ابداعات در این عرصه برگزار می شود.
دکتر محمدرضا منظم مدیر دفتر همکاری صنعت و جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد نامگذاری روز فناوری سلامت در دانشگاه و برگزاری این همایش توضیح داد: تاکنون روزی به عنوان فناوری سلامت در دانشگاه نداشتیم و از امسال بر اساس مصوبه شورای صنعت دانشگاه 19 آبان ماه به عنوان روز فناروی سلامت در دانشگاه نامگذاری شده است.
منظم با اشاره به ضرورت نامگذاری چنین روزی در دانشگاه گفت: باید روزی را انتخاب می کردیم تا در آن فعالیت ها، محصولات، طرح های فناورانه و فعالانه این عرصه به کشور و دنیا معرفی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در سال های قبل در جشنواره ابن سینا، مقوله فناوری تحت عنوان طرح های ارتباط با صنعت درنظرگرفته می شد اما بسیار کمرنگ بود، بنابراین دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه تاکید داشتند از امسال به دلیل اهمیتی که رهبر معظم انقلاب، دولت و سایر نهادهای ملی به این امر قایل هستند، دانشگاه بیشتر در این زمینه ورود پیدا کند و با توجه به نیاز موجود روزی را به فعالیت های این عرصه اختصاص دهد.
منظم گفت: برای انتخاب روز فناوری سلامت معیارهای مختلفی مورد توجه قرار گرفت و روز 19 آبان به دلیل نامگذاری روز جهانی علم در خدمت صلح که می تواند تناسب خوبی با کاربرد دانش در حوزه سلامت داشته باشد، انتخاب شد.
وی از برگزاری جشنواره فناوری سلامت در سال های آینده خبر داد و گفت: احتمال دارد که از سال آینده این روز به عنوان روز ملی فناوری سلامت معرفی و مراسم آن نیز به صورت ملی برگزار شود.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، با اشاره به برنامه های همایش گفت: علاوه بر سخنرانی های کلیدی و معرفی محصولات دانش بنیانی که در مراکز رشد توسط اساتید و فناوران دانشگاه تولیدشده، از یک دستاورد فناورانه نیز رونمایی می شود.
منظم افزود: افتتاحیه این همایش با حضور معاون علمی رییس جمهور، وزیر بهداشت و معاونان وی برگزار و در اختتامیه با اهدای جوایز، لوح یادبود و تندیس از فناوران برتر قدردانی می شود.
وی ادامه داد: در این همایش همچنین مسوولان کشوری و دانشگاهی در حوزه دولت، صنعت و دانشگاه و پروفسور لی نماینده تجاری سازی محصولات دانش بنیان در پارک اوسانگ کره جنوبی حضور خواهند داشت. 
منظم به برگزاری سه پنل تخصصی، چهار کارگاره آموزشی و نمایشگاهی از آخرین و برترین دستاوردهای فناورانه دانشگاه در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: همچنین در پایان همایش تور بازدید از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه برای علاقمندان برگزار خواهد شد.
وی برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای اساتید و دانشجویان علاقمند به عرصه فناوری خواند و گفت: بسیاری از فناوری هایی که امروزه به عنوان محصول دانش بنیان شناخته می شود حاصل ایده و تلاش اساتید و دانشجویان است که با استفاده از امکانات دانشگاه و کشور توانسته اند ایده خود را به محصول تبدیل کنند.
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه ضمن دعوت از اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مدیران گروه ها، هیات رییسه دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی برای شرکت در این همایش و آشنایی بیشتر با فرآیند رسیدن به یک محصول فناورانه اظهار کرد: به منظور حمایت از تلاشگران عرصه فناوری سلامت دانشگاه گرنت طرح های فناورانه و طرح های توسعه محصولات دانش بنیان نیز درنظرگرفته شده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا