ارایه تازه های درمانی در نخستین کنگره بین المللی سرطان سینه

به گزارش پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، دکتر آسیه الفت بخش دبیر اجرایی این کنگره، افزایش سطح دانش پزشکان و متخصصان مرتبط با سرطان سینه را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و افزود: حدود 210 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که 70 مقاله به صورت سخنرانی و 150 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود. 
وی گفت: اپیدمیولوژی سرطان سینه، تصویربرداری و روش های مداخله ای و جراحی در سرطان سینه، انکولوژی و رادیوتراپی سرطان، ژنتیک و سایکوپاتولوژی، کیفیت زندگی بیماران، حفظ باروری، کاربردهای انفورماتیک، اخلاق پزشکی و کاربردهای مهندسی پزشکی از جمله محورهای این کنگره است. 
الفت بخش ادامه داد: در طول سه روز برگزاری این کنگره در تلاش هستیم با حضور محققان داخلی و خارجی ضمن ارایه جدیدترین اطلاعات و تازه های تشخیصی و درمانی در مورد سرطان سینه به بحث و تبادل نظر در زمینه تاثیر داروهای جدید نیز بپردازیم. 
دکتر نسرین السادات علوی معاون درمان پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سرطان سینه از شایع ترین سرطان های زنان محسوب می شود و به عنوان دومین عامل مرگ و میر در بین زنان به شمار می رود که می تواند اثرات زیان بار اقتصادی، اجتماعی و روانی زیادی را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد. 
وی با اشاره به افزایش شیوع سرطان سینه یادآور شد: سالانه حدود هشت هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می شود که ضرورت اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی زنان برای پیشگیری از این بیماری بسیار با اهمیت است. 
علوی با بیان اینکه اصل اول بیماری سرطان سینه مراجعه زودهنگام بیماران است، افزود: مراجعه به موقع و زودهنگام بیماران به متخصصان می تواند بهترین و موثرترین درمان را با کمترین عوارض به همراه داشته باشد و همین شرایط باعث می شود پزشکان در روند درمان مناسب ترین روش را برای مداوای بیمار انتخاب کنند. 
این جراح و متخصص بیماری های سینه اظهار کرد: مهمترین مقوله ای که باید مورد توجه قرار داد تشخیص زودهنگام سرطان سینه است که اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود موجب می شود که احتمال بقای مبتلایان به این بیماری افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه در کشور روش های پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه انجام می شود، افزود: اکنون تمام روش های پیشرفته تصویربرداری برای تشخیص سرطان سینه امکان پذیر است و می توان سرطان سینه را به موقع تشخیص داد. 
علوی ادامه داد: استفاده از ماموگرافی و سونوگرافی کمک خواهد کرد تا این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود. 
این جراح و متخصص بیماری های سینه اضافه کرد: در حال حاضر تنها روش غربالگری شناخته شده برای سرطان سینه ماموگرافی است که توصیه می شود زنان بالای 40 سال هر دو سال یک بار برای انجام آن اقدام کنند. 
وی گفت: بهتر است زنان دارای سنین 25 تا 30 سال سالانه یک بار با مراجعه به پزشک مورد معاینه قرار گیرند.
نخستین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره سراسری سرطان سینه جهاد دانشگاهی در روزهای ششم تا هشتم آبان ماه در کتابخانه ملی برگزار می شود.
برگزاری یادواره مرحوم دکتر امیر معتمدی عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی پیشگیری از سرطان سینه پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی از جمله برنامه های این کنگره است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا