گل و لای نوردی با یک دوگانه سوز قدرتی

به گزارش مهر، فلسفه اصلی طراحی و ساخت این خودروی جدید که قرار است رسما در نمایشگاه خودروی شیکاگو به نمایش درآید، نشان دادن این نکته بوده که کیاموتورز تنها در زمینه ساخت خودروهای لوکس و مناسب رانندگی در شهر یا روی آسفالت تخصص ندارد.

درحقیقت از مدتها پیش انتقاداتی در این خصوص نسبت به این شرکت خودروساز مطرح بود. اما حالا با رونمایی غیررسمی از Trail'ster که می توان آن را  نسخه متحول شده ای از خودروی فشرده Soul این شرکت عنوان کرد، مشخص شده که کیا برای علاقمندان به خودروهای قدرتی ویژه جنگل و گل و لای نوردی – یا همان آف رودهای معروف (off road)- برنامه ویژه ای دارد.

خودرو

این خودروی جدید محصول تفکر خلاقانه همان مهندسانی است که پیشتر خودروهای جذابی نظیر GT4 Stinger را برای کیا طراحی کرده بودند.

معمولا خودروهای آف رود ساختاری غول پیکر و شاید نه چندان جذاب دارند اما Soul به گونه ای طراحی شده که راننده به راندن آن در خیابان هم علاقه خواهد داشت.

این خودرو در مقایسه با نسخه مادر آن 6.35 سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد و در بخش های مختلف بدنه آن از صفحات آلومینیومی مخصوصی استفاده شده که خودرو را از ضربات ناشی از برخورد سنگ و سایر اشیا محفوظ نگاه می دارد.

تایرهای مخصوص Winter Carving این خودرو حرکت آن در سخت ترین مسیرها، از مناطق مملو از گل و لای گرفته تا سطوح یخ زده تسهیل می کند.

موتور توربوشارژ 1.6 لیتری این خودروی دوگانه سوز نیروی تولید شده را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند حال آنکه در این میان سیستم الکتریکی مخصوصی نیز تعبیه شده که نیروی مورد نیاز حرکت قدرتمند چرخ های عقب را تأمین می کند.

این سیستم برقی به باتری لیتیوم یونی قدرتمندی متصل بوده و توان 35 اسب بخاری تولید می کند. کل توان Trail'ster بالغ بر 220 اسب بخار است که برای خودرویی با قابلیت حرکت در جنگل و گل و لای رکورد مناسبی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا