نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه‌هایی برای کنترل بهتر قندخون

از آنجا که مواد غذایی مستقیم بر روی قند خون اثر می‌گذارند، بیماران دیابتی لازم است از میزان قند مواد غذایی با خبر باشند و در یک محدوده سالم مواد غذایی را انتخاب کنند.

 
انتخاب کربوهیدارت های سالم: کربوهیدارت ها بیشترین تأثیر را بر میزان قند خون دارند. دلیلش هم این است که کربوهیدارت به سرعت بیشتری شکسته شده و به گلوکز تبدیل می‌شود. انتخاب کربوهیدارت های پییچیده به جای کربوهیدارت های سالده ای مانند ماکارونی، برنج و نان به بیماران دیابتی توصیه می‌شود. این کربوهیدارت ها شامل میوه و سبزیجات، غلات، لوبیا و عدس است.
 
ترکیب کربوهیدارت ها با پروتئین وچربی: بیماران دیابتی باید بدانند که نیمه بشقابشان باید حاوی سبزیجاتی مثل اسفناج، هویج، گوجه فرنگی و … است. یک چهارم بشقاب باید شامل غلات و نشاسته مانند رشته فرنگی، برنج یا سیب زمینی باشد. یک چهارم دیگر نیز حاوی پروتئین‌های بدون چربی، مانند گوشت گام، ماهی و مرغ باشد. اضافه کردن یک شیشه 8 اونسی حاوی شیر کم چرب و یک تیکه میوه به همراه نصف فنجان سالاد نیز به وعده غذایی دیابتی‌ها توصیه می‌شود.
 
خوردن بیشتر فیبر: تحقیقات نشان داده است که مبتلایان به دیابت که به اندازه کافی فیبر در روز دریافت می‌کنند، بیشتر از سایرین قادر به کنترل قند خونشان هستند.
اضافه کردن آجیل و تنقلات سالم به رژیم غذایی، پرهیز از مواد غذایی حاوی شکر، نوشیدن آب بیشتر و پرهیز از الکل نیز به این بیماران توصیه می‌شود.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل