تحقق اقتصاد دانش بنیان در گرو صادرات محصولات ایرانی

محمدعلی حسین پور فیضی، در خصوص ضرورت محقق شدن اقتصاد دانش بنیان در کشور به مهر گفت: در حال حاضر ناگزیر هستیم از اقتصادی که مبتنی بر خام فروشی و فروش نفت و گاز است به سمت علم، دانش و شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان همواره از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، مدیران رده بالا و معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: همه این توجهات به دلیل این است که بتوانیم  اقتصاد دانش بنیان را در کشور محقق کنیم.

حسین پور فیضی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری محل استقرار شرکت های دانش بنیان هستند، عنوان کرد: شرکت های کوچکی هستند که ایده های فناورانه دارند ولی بودجه ای برای به کارگیری ایده و اجرای آن ندارند که اینها  برای تحقق فکر خودشان به پارک های علم و فناوری می آیند.

به گفته وی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک های علمی و فناوری و… همه دست به دست هم داده اند تا علاوه بر دانشگاهها ارگان های دیگرهم به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنند.

حسین پور فیضی با تاکید بر اینکه به کارگیری محصولات شرکت های دانش بنیان به عنوان یک بحث سرنوشت ساز و واجب تر از نان شب برای ما مطرح است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ پارک علمی و فناوری در کشور تاسیس شده و این نشان می دهد که اهمیت به محصولات شرکت های دانش بنیان وظیفه ملی، دینی و میهنی ما شده است.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با تسهیلاتی که در اختیار این شرکت ها قرار می دهد، شرایطی برایشان به وجود می آید که بتواند علاوه بر تولید محصولات به فکر صادرات هم باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه  در حال حاضر برخی شرکت های این پارک صادرات به کشور های همسایه داشته اند، عنوان کرد: صادرات به کشور همسایه و ورود به معاملات میلیاردی گامی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور است. کشور های همسایه بازار منطقه ای برای ما به شمار می روند.

به گفته وی، ما توانایی تولید محصولات دانش بنیان و صادرات آنها را داریم که باید با حمایت هر چه بیشتر از این پروسه بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را در کشور پایه گذاری کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا