ارائه برند مشترک برای تمامی شرکتهای فعال گیاهان دارویی
در این نشست که به ریاست محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار شد، اعضای شورا به هماندیشی و بحث و تبادل نظر درمورد نقشه توسعه کارآفرینی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.همچنین راهکارهای سرمایه گذاری و مکانیابی واحدهای تولیدی فرآوری مواد مؤثره در حوزه گیاهان دارویی بررسی شد.
موضوع دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، نقشه راه توسعه فناوریهای کشور در حوزه صنعت گیاهان دارویی بر اساس سند ملی است.
در ادامه چهل و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به بحث و تبادل نظر درمورد مکانیزم جذب منابع خارجی و سرمایهگذاری مشترک بین شرکتهای داخلی و خارجی پرداخته شد.
فریبرز غیبی، مدیرکل جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها و مراتع کشور در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر کشت و نگهداری گیاهان دارویی با خود جوامع محلی است. بهتر است بتوانیم جنگل کاری را اقتصادیتر کنیم و گونههای دارای بازده اقتصادی برای توسعه در نظر گرفته شوند.
ناصر نوروزی، معاون دفتر تجاریسازی و انتقال فناوری نیز در این راستا توضیح داد: باید بتوانیم در این زمینه نیازسنجی داشته باشیم. مثلاً بررسی کنیم کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند، به چه چیزهایی نیاز دارند. در این زمینه بحث و آینده پژوهی صورت گیرد تا نیازهای پنج سال بعد را هم تأمین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در اقتصادی کردن بیشتر گیاهان دارویی تأثیر دارد، بستهبندی است. شرکتی که محصولات گیاهان دارویی عرضه میکند، باید توانایی ارائه یک بستهبندی خوب از فناوری موجود خود داشته باشد. در این حالت خریدار به درجهای از اطمینان برای خرید محصول مورد نظر میرسد.
بر اساس این گزارش، از جمله نکاتی که در این جلسه به آن اشاره شد، ایجاد برند مشترک میان تمامی شرکتهای عرصه گیاهان دارویی کشور است. به این صورت سرمایه، فناوری و بازار خارجی در اختیار یک گروه که در قالب برندی خاص فعالیت میکنند، قرار خواهد گرفت.
No tags for this post.