تلاش برای درمان سرطان با کمک انگل مالاریا

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که پشه ناقل انگل مالاریا حاوی نوعی پروتئین ویژه است که می تواند از رشد سرطان جلوگیری کرده و آن را متوقف کند . بر این اساس ، محققان در مطالعات خود دریافتند که پروتئین مالاریا به یک مولکول قند موجود در بسیاری از انواع سرطان ها متصل می شود . به گفته پزشکان ، مولکول قند مورد نظر که oncofetal chondroitin sulfate نام دارد ، می تواند گزینه مناسبی برای ساخت داروی ضد سرطان بوده و پروتئین مالاریا که با نام  VAR2CSA شناخته می شود ، می تواند شرایط لازم برای ساخت این ماده و داروی ضد سرطان را فراهم کند .

در همین زمینه نهان تران Nhan Tran از اعضای این پروژه تحقیقاتی و استادیار موسسه مطالعات و تفسیر ژنومیک Translational Genomics Research Institute (Tgen) در آریزونای ایالات متحده آمریکا اعلام کرد : " بر اساس اطلاعات بالینی ما می توان از این دارو برای درمان سرطان های مختلفی همچون سرطان پوست melanoma و سرطان ریه استفاده کرد . "

وی در ادمه توضیحات خود افزود : "این نوع خاص از پروتئین رشد oncofetal chondroitin sulfate در جفت جنین انسان نیز وجود داشته و در درمان سرطان ریه و پوست کاربرد دارد . "

گفتنی است بر اساس این مطالعات مشخص شد که مالاریا با استفاده از پروتئین   VAR2CSA که آن را در بدن خود جاسازی می کند ، قادر به فریب سیستم ایمنی بدن بوده و به این ترتیب با اتصال به oncofetal chondroitin sulfate خود را مخفی می کند .

موضوع بسیار با اهمیت در این مطالعات ، انجام آزمایش های مختلف و اثبات این موضوع است که پروتئین VAR2CSA مالاریا که به آن داروی ضد سرطان متصل شده است می تواند با کمک پروتئین oncofetal chondroitin sulfate خود را به غدد سرطانی رسانده و آن ها را نابود کند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله پزشکی Cancer Cell  منتشر شده و در دسترس پژوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا