آداب مواجهه با زلزله را فرا گیریم

 دکتر رضا کامیاب مقدس صبح امروز 22 مهر ماه در ششمین کنفرانس بین المللی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: کشور ما سابقه زلزله‌های مهیبی را دارد که متاسفانه ده ها هزار نفر از شهروندان ما در زلزله‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند و استان کرمان هنوز درد خانواده‌هایی که عزیزان خود را در زلزله بم زرند از دست داده‌اند، از یاد نبرده است.دبیر ششمین کنفرانس بین المللی سازه و زلزله افزود: آنچه که در زلزله بم رخ داد و جان ده ها هزار نفر از ایرانیان را گرفت به علت قدرت امواج زلزله نبود، بلکه به این علت بود که ما به اندازه کافی قوی نبودیم.

وی بیان کرد: زلزله پدیده طبیعی است که به مدد خرد خداداد می توانیم بر آن فائق آمده و با طراحی سازه‌ها و ابنیه مقاوم در برابر زلزله، تلفات و خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانیم واین واقعیت در دنیا رخ داده است.

دبیر ششمین کنفرانس بین المللی زلزله و سازه گفت: گروه‌های مرجع برای تحقق این امر و دانشگاه‌ها و متخصصان کشور در این زمینه مسوولیت مهمی دارند و تربیت نیروی متخصص کارآمد رسالت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه کشور ما رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای در علوم سازه در چند سال اخیر داشته است و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذار مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید به این واقعیت توجه داشته و بپذیریم در کشوری زندگی می‌کنیم که زلزله بخشی از واقعیت آن است و باید آداب مواجهه با آن را فرا بگیریم.

کامیاب مقدس در ادامه تصریح کرد: از بین 340 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 118 مقاله پذیرش و در یک جلد کتاب چاپ شده و 14 سخنران کلیدی از کشورهای مالزی، کره جنوبی، دانمارک، آلمان و … در این کنفرانس حضور دارند.

به گزارش ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: نمایشگاه کتب سازه و معماری همزمان با کنفرانس شامل 500 عنوان کتاب لاتین و 700 عنوان کتاب فارسی در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برپا شده و سخنرانی ها همزمان در پنج سالن طی دو روز برگزاری کنفرانس ارائه می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا