ارتقای شغلی در سایه ارتباط با مدیران ارشد بادآورده است

تحقیق جدید توسط دانشمندان دانشگاه کاج لندن، دانشگاه نوتردام، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه تگزاس در آستین بازدهای‌های شغلی مثبت و منفی را برای تمامی مربیان از مربیان معمولی گرفته تا سرمربی‌های حاضر در لیگ فوتبال ملی ایالات متحده طی 31 سال و از سال‌های 1980 و 2010 بررسی کرد.

تعدادی از مربی‌ها به اندازه‌های خوش‌شانس بودند که با سرمربی‌های افسانه‌ای کار کنند در حالی که دیگران با سرمربی‌هایی کار کردند که اعتبارشان هنوز تثبیت نشده بود.دانشمندان با مطالعه مسیر کاری 1298 مربی دریافتند مربی‌های در ارتباط با سرمربی‌های بسیار بااعتبار، 52 درصد بیشتر احتمال داشت که ارتقای شغلی را ظرف یک سال در تیم دیگر و در مقایسه با مربی‌های دیگر کسب کنند.

چنین موضوعی نشان می‌دهد ارتباط با سرمربیان دارای اعتبار بالا، تردیدهایی که کارفرمایان درباره کیفیت‌  و مهارت متقاضی‌های گمنام دارند، را از بین می‌برد.

این اثر مستقل از این است که مربی در همان حوزه تخصصی سرمربی دارای اعتبار بالا یا در حوزه‌های دیگری کار کند. این موضوع نشان می‌هد ارتقای زودهنگام تنها به ارتباط و نه پتانسیل برای انتقال دانش بین سرمربی‌ها و مربی‌ها مرتبط است.

با این حال، بازدهی‌های شغلی مربی‌هایی که در یک سال ارتقا پیدا کرده‌ بودند، نشان داد مربی‌هایی که با سرمربی‌های بااعتبار تماس داشتند در دراز مدت و در مقایسه با مربی‌های فاقد چنین تماسی بدتر عمل کردند.

گرچه این سرمربی‌های افسانه‌ای در انتخاب دقیق مربی‌هایشان دقیق هستند، افرادی که از کارکردن با این افسانه‌ها بهره نبرده‌ بودند، دارای بازدهی‌ مربیگری بیشتری در مقایسه با مربی‌هایی بودند که در تماس با سرمربیان افسانه‌ای بودند.

دانشمندان معتقدند بازار هر نوع ناعدالتی را در ارتقای زودهنگام تصحیح می‌کند بنابراین، در این حالت غنی‌ها غنی‌تر نمی‌شوند. در یک دنیای نامطئن، مردم از لحاظ استخدام نیرو ( به طور مثال، مربی) به تایید مدیران افسانه‌ای ارشد اعتماد می‌کنند. اما این اثر به سرعت و پس از ارتقای اولیه فرد ناپدید می‌شود و الگوهای بعدی ارتقا و تنزل رتبه به کسانی کمک می‌کنند که از ارتقای منفعت‌بخش اولیه بهره نبرده‌اند با این حال از طریق شایستگی‌شان به جلو حرکت می‌کنند.

این پژوهش در Academy of Management Journal منتشر شده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا