اقبال کشورها برای همکاری علمی با ایران بعد از برجام در حال افزایش است

 محمد فرهادی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها ، شهرک ها و پارک های فناوری کشور اظهار داشت: در اهتمام به دیپلماسی علمی رویکرد خوبی را شاهد هستیم.
وزیر علوم یکی از تاثیرات دیپلماسی علمی را در تفاهم هسته ای دانست و گفت: شاهدیم که پس از این موضوع کشورها اقبال بیشتری در همکاری علمی پیدا کرده اند و هیات هایی که برای تفاهمات حضور پیدا می کنند در جهت مبادله دانشجو و تاسیسات شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای دارند.
وی یکی از نمونه های اقبال به موضوعات علمی را ، روابط با فرانسه دانست و گفت: با این کشور تحقیقات مشترک در زمینه آب داشته ایم و این حائز اهمیت است.
وزیر علوم اظهار داشت: حضور شرکت های بین المللی در پارک های علمی از دیگر برنامه ها است که به آن توجه داریم.
فرهادی خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با برخی وزارتخانه ها نیز رویکرد مناسبی را شاهد هستیم و این مهم روز به روز گسترده تر می شود.
وی یکی از توجهات دولت تدبیر و امید را اهتمام به موضوع علمی کارآفرینی دانست و گفت: تا کنون 90 مرکز علمی کارآفرین شکل گرفته که 70 مرکز آن در دولت یازدهم است و این یکی از پیشرفت های علمی برای کشور محسوب می شود.
وزیر علوم با بیان اینکه اهتمام به پارک های علمی مد نظر است گفت: سرمایه گذاری برای شرکت های دانش بنیان در پارک های علمی و فناوری یکی از ملزومات است که به آن دقت نظر داریم.
فرهادی در ادامه این نشست به تبیین دیدگاه ها ، برنامه ها و صحبت های روسای دانشگاه ها پرداخت و پژوهش ها به همراه بررسی های مد نظر را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا ،در این جلسه وزیر صنعت معدن و تجارت ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری به همراه روسای دانشگاه ها و پارک های علمی و فناوری حضور پیدا کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا