گزارش تصویری از نمایشگاه علوم فضانوردی ناسا

در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علوم فضانوردی و نجوم به نمایش گذاشته شده و شرکت کنندگان در این نمایشگاه شانس برخورد نزدیک با این فناوری ها و آزمودن آن ها به صورت عملی را خواهند داشت . این موضوع سبب شده بود طرفداران و مشتاقان شرکت در این نمایشگاه؛ از ساعت ها پیش از شروع مراسم افتتاحیه آن به این محل هجوم آورده و با وجود گرمای نسبی هوا  برای ساعت ها در انتظار باقی بمانند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، این نمایشگاه از روز شنبه به طور رسمی آغاز به کار کرده است و محل برگزاری این رویداد علمی سالانه نیز ؛  محل مجموعه آزمایشگاه نیروی محرکه جت Jet Propulsion Laboratory که به اختصار (JPL) نامیده می شود ، است . این آزمایشگاه بخشی از زیر مجموعه پژوهشی سازمان فضائی ناسا یا U.S. National Aeronautics and Space Administration محسوب می شود . بر اساس گزارش های رسمی ، طی مدت زمان برگزاری این نمایشگاه ، بیش از 20 هزار نفر به طور روزانه از این محل بازدید کردند .  

از مهمترین مواردی که در این نمایشگاه ، ارائه شده است می توان به بازسازی مدل واقعی شرایط مریخ ، بازسازی و نمایش برخی از مهمترین ماموریت های فضائی انجام شده توسط انسان ، نمایش نحوه ساخت ربات های مورد استفاده در ماموریت های فضائی و ارائه اطلاعات فنی مربوط به این ربات ها و به نمایش گذاشتن قابلیت ها و توانائی های ویژه ربات های فوق الذکر اشاره کرد .

از دیگر بخش های مرتبط با این نمایشگاه می توان به آزمایشگاه ریزابزارها Microdevices Lab اشاره کرد که در آن به تجهیزات و ادوات در ابعاد کوچک پرداخته می شود که می توانند انقلابی بزرگ در ماموریت های آتی فضائی ایجاد کنند . در این نمایشگاه بخشی ویژه برای کودکان در نظر گرفته شده و به این گروه سنی امکان برقراری ارتباط با مفاهیم فضائی فراهم شده و بسیاری از موارد با زبان ساده و به صورت عملی برای کودکان به نمایش گذاشته می شود . برای نمونه از این کودکان خواسته شد تا با ایجاد یک محیط ناهموار برای حرکت ربات مریخ نورد با کمک بدن های خود ، به تماشای عبور ربات کوچک از روی بدن همسالان خود پرداخته و تصوری دقیق تر از این موضوع را داشته باشند .  

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا