فاز دوم آزمایش هواپیمای فضایی Dream Chaser در سال 2016

این هواپیمای فضایی به عنوان ادامه دهنده راه برنامه شاتل های افسانه ای ناسا شناخته می شود و حالا قرار است یکی از مهمترین مراحل ساخت خود را طی کند. هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط مهندسان شرکت Sierra Nevada Corp طراحی و ساخته شده است.

مارک سیرانگلو معاون اجرایی کمیته سیستم های فضایی شرکت Sierra Nevada Corp در جمع دانشمندان علوم فضایی و رهبران صنایع فعال در این عرصه ویژگیهای دو فروند هواپیمای فضایی Dream Chaser را برشمرد و این اطمینان خاطر را به حاضرین داد که می توان از این سیستم فوق پیشرفته هوا- فضایی می توان به عنوان ادامه دهنده راه شاتل های فضایی استفاده کرد.

رهبران این شرکت در نظر دارند که به زودی از این هواپیمای فضایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و سایر مقاصد اطراف زمین استفاده شود. این شرکت برنامه های ساخت این فناوری جدید را تسریع بخشیده زیرا ایستگاه فضایی بین المللی تنها تا سال 2024 یعنی یک دهه دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دومین مرحله آزمایش این هواپیمای فضایی در اوایل سال 2016 صورت خواهد گرفت. این اتفاق مهم در مرکز تحقیقات پرتاب های آرمسترانگ ناسا واقع در پایگاه نیروی هوای ادواردز آمریکا صورت می گیرد.

شرکت Sierra Nevada Corp از مدتها پیش رایزنی هایی را با اداره کنندگان فرودگاههای تجاری و فضایی آغاز کرده تا مکان مناسبی برای فرود آغاز در نظر بگیرد.

این شرکت یکی از سه شرکتی بود که بودجه قابل توجهی از ناسا برای طراحی و ساخت فضاپیمای مناسبی جهت انتقال فضانوردان و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی دریافت کردند اما در نهایت در فاز دوم این برنامه گوی رقابت را به دو شرکت دیگر یعنی اسپیس ایکس و بوئینگ واگذار نمود با این حال Sierra Nevada Corp همچنان به ادامه ساخت هواپیمای فضایی خود ادامه می دهد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا