نگاهی به دنیای فناوری

***رباتیک
موسسه امریکایی دارپا در حال تولید یک مینی ربات با اهداف چندگانه جاسوسی و جستجو-نجات است. این ربات مانند برخی حشرات توانایی راه رفتن روی دیوارها و شنا در زیر آب را دارد. به گفته سازندگان، از این حشره های رباتیک حتی می توان برای بذرافشانی در مزارع بهره برد. 

***هوش مصنوعی
محققان MIT موفق به تولید نوعی هوش مصنوعی شدند که قادر به پیش بینی آلزایمر از ده سال قبل تر و تشخیص میزان پیشرفت آن است. این مهندسان با تلفیق داده های MRI و اطلاعات بالینی، ژنتیک و جمعیتی راهی برای پیش بینی آثار این بیماری بر آناتومی مغز یافته اند. (تصویر3)

***سخت افزار
شرکت Makerarm روباتی ساخته که به روبات همه کاره معروف شده است. ادعا می شود این روبات قادر به انواع عملیات می باشد: از حکاکی با لیزر گرفته تا پرینت سه بعدی

***رباتیک
یک تیم مهندسی روباتی ساخته اند که مانند یک کودک به مرور مفهوم اشیا را می آموزد. این ربات که Baxter نام دارد، به نوعی شیوه یادگیری عمقی مجهز شده است که طی 10 روز به طور کامل یاد می گیرد با هر شیئی که در مقابلش قرار می گیرد، چگونه رفتار کند. 

***هوش مصنوعی
تعیین زمان مرگ افراد نیز ساخته شد! اخیرا یک بیمارستان به سوپرکامپیوتری مجهز شده که با تحلیل داده های مربوط به 250 هزار بیمار توانایی دارد زمان مرگ هر فرد را با 96 درصد دقت تعیین و اعلام کند. 

*** رباتیک
گفته می شود، ارتش امریکا در حال ساخت لباسی ویژه برای سربازان خود است. این لباس های زره مانند که تداعی کننده بازی های رایانه ای و فیلم های هالیوودی هستند، هر کدام 80 میلیون دلار ارزش دارند و پوشش بالستیک و قابلیت exoskeleton دارند که توانایی جسمی سرباز را ارتقا می دهد. قرار است از این پروژه در سال 2018 رونمایی شود.

***حمل و نقل
شرکت پست سنگاپور (SingPost) برای نخستین بار در جهان از پهپادها برای ارسال بسته های پستی بهره می برد. این پهپادها طوری برنامه ریزی می شوند که با شناسایی فرد، بسته را به خود گیرنده تحویل دهند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا