مردم کشورهای جهان در مقابل اثرات تغییرات آب و هوا واکنش نشان دهند

«داوید کوکه اوآنکا» (David Coquehuanca ) روز شنبه در این مراسم تاکید کرد که این مقابله به دلیل آن است که زمین به طور مرگباری بر اثر این تغییرات زخمی است.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری این کنفرانس در مورد دلایل اصلی بحران تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر خواهد شد، تصریح کرد: یک دادگاه که اجازه مجازات کشورها یا شرکت هایی که به تعهدات خود در رابطه با محیط زیست عمل نکنند، تشکیل خواهد شد.
رییس جمهوری بولیوی نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در اینجا باید این نظر را مطرح کنیم که چگونه می توانیم زمین را نجات دهیم تا که زندگی نجات یابد.
«اوو مورالس» با مسوول دانستن مدل سرمایه داری به عنوان دلیل گرمایش جهانی ، گفت: سرمایه داری ، همانند سرطان زمین است، اما هنوز معتقدم که یک سرطان بدخیم نیست بلکه خوش خیم است و ما موظفیم که به طرح سیاست ها ، برنامه ها و پروژه ها برای ریشه کن کردن این سرطان خوش خیم برای نجات زمین ، زندگی و بشریت بپردازیم .
وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: آنچه که در خطر است ، فقط زندگی ما و فرزندانمان ، زندگی موجودات و زندگی زمین است.
«لوران فابیوس» افزود: من به اینجا آمدم همانطوری که روز یکشنبه ، 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل به این اجلاس خواهد آمد تا که به پیام وی گوش دهیم و هنگامی که چند هفته دیگر ریاست کنفرانس آب و هوا در فرانسه را بر عهده گیرم ، آنچه که در اینجا گوش دادم و دیدم را در ذهن خواهم داشت و سعی خواهم کرد که آنها را در اجلاس پاریس انعکاس دهم.
وی ادامه داد: در پاریس، نیاز به یک توافق جهانی داریم ، توافقی که شامل دولت ها و ملت ها باشد اما لازم است که ملت ها نیز متعهد شوند و نشان دهند که مسیری که دولت ها باید طی کنند کدام است.
گفتنی است، کنفرانس «تغییرات آب و هوایی و دفاع از زندگی » روز شنبه در شهر 'تیکیپایا' (Tiquipaya ) واقع در استان 'کوچابامبا' در مرکز کشور بولیوی بازگشایی شد.
در این کنفرانس که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، نمایندگی های 54 کشور جهان متشکل از پنج هزار نفر در خصوص مباحث مختلف برای پیدا کردن راه حل های فوری جهت مقابله با تغییر آب و هوا و گرمایش جهانی گفت وگو خواهند کرد.
برای دومین بار است که این کنفرانس در شهر تیکیپایا که معروف به «شهر گل ها» می باشد برگزار می شود. به گزارش ایرنا، مقامات بلند پایه ای نظیر 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل ، 'رافائل کرئا' رئیس جمهوری اکوادور ، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا و 'اوو مورالس' رئیس جمهوری کشور میزبان در این کنفرانس حضور دارند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا