آشنایی مردم با دستاوردهای علوم و فناوری‌های فضایی در جشنواره فضا

جشنواره فضا که به مناسبت هفته جهانی فضا به همت پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری آسمان‌نما و مرکز علم گنبد مینا برگزار شد، مورد استقبال مردم قرار گرفت و بیش از هزار نفر بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در برنامه‌های متنوع این جشنواره شرکت کرده و با دستاوردهای علوم و فناوری‌های فضایی آشنا شدند

 شرکت‌کنندگان در جشنواره فضا، در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده با ابعاد عالم و فضای ماورای جو آشنا شدند و به عرصه ماهواره‌ها رفته و اطلاعاتی در این خصوص کسب کردند.

افزون بر این، شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها، اولین گام‌های نجوم آماتوری را آموخته و نیز اعجاز و شگفتی‌های قرآن در بحث فضا را مرور کردند.

از دیگر کارگاه‌های برگزار شده طی دو روز برپایی جشنواره د تاریخ 16 و 17 مهرماه، ساخت ماکت ماهواره بود که بسیار مورد توجه افراد در رده‌های سنی مختلف قرار گرفت.

در این جشنواره، بازدیدکنندگان در غرفه ابزارآلات نجومی با نحوه کارکردن با این ابزار آشنا شده و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا،شرکت‌کنندگان در این جشنواره، همچنین فرصت دیدار از نمایشگاه فناوری فضایی و دستاوردهای ارزنده متخصصان و محققان کشورمان در این عرصه از جمله طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره‌ها و کاوشگرها را داشتند.

از دیگر موارد جذاب این جشنواره، بویژه برای کودکان و نوجوانان، نقاشی دیواری در موضوعات فضایی بود که افراد بسیاری را بسوی خود جلب کرد. ضمن آن‌که گالری نقاشی افرادی در همین رده سنی که در مسابقه نقاشی «من و فضا» شرکت کرده بودند، در جشنواره دایر بود و مورد بازدید قرار می‌گرفت.

در ادامه این برنامه‌ها، شرکت‌کنندگان در آسمان‌نمای گنبد مینا فیلم‌های علمی و جذاب سه‌بعدی در حوزه فضا را مشاهده کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا