طرح های فناورانه نانویی تا ۲ سال آینده وارد بازار می شوند

رضا اسدی فرد، در گفتگو با مهر با بیان اینکه  هشتمین جشنواره فناوری نانو با نمایشگاه صنعت همزمان شده است، گفت: دلیل اینکه اصرار داریم دو نمایشگاه همزمان برگزار شوند این است که شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاربرد فناوری در صنعت باشیم چراکه مخاطبین صنعتی با شرکت‌های نانویی مذاکره  و خیلی از محصولات و راهکارهای مورد نیاز در صنعت را در نمایشگاه نانو پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه بیش از صد شرکت نانویی حضور داشتند، افزود: در حال حاضر در بیش از ۱۰  صنعت مهم کشور فناوری نانو رسوخ پیدا کرده و به بازار وارد شده است.

مدیرکارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه یک فناوری، بین یک تا سه سال زمان می خواهد تا به محصول تبدیل و وارد بازار شود، عنوان کرد: در حال حاضر، توافقاتی با مجموعه های صنعتی مختلف برای به کارگیری فناوری نانو و طرح های نوآورانه انجام گرفته است.

به گفته اسدی فرد، همچنین در این دوره از نمایشگاه، از سوی صنعت ۲۰۰ تقاضا برای کاربرد فناوری نانو در محصولات به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: قرار است در روزهای آتی جلسه ای مشترک بین شرکت های صنعتی، فناوران نانو و ستاد نانو برگزار شود تا از این طریق نانو به این صنایع رسوخ پیدا کند و صنایع بتوانند محصولات خود را با نانویی کردن ارتقا بدهند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا