بازدید از موزه های محیط زیست 19 مهرماه برای کودکان رایگان است

مهناز مظاهری شامگاه چهارشنبه در نشست با تشکل های زیست محیطی آذربایجان غربی افزود: در هفته کودک با نامگذاری یک روز از ایام هفته به نام محیط زیست سعی شده تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در اذهان کودکان نهادینه شود.
معاون سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش یکی از کارهای مطلوب سازمان بوده و نتیجه این تفاهم نامه این بوده که محیط زیست استانها در کتاب های درسی معرفی شده است.
وی بیان کرد: گنجاندن دو واحد درسی در برنامه درسی دانشجویان در زمینه محیط زیست و نیز حضور یک نماینده از سازمان های مردم نهاد در شورای استانی نیز از برنامه هایی است که در حال پیگیری هستیم.
مظاهری درباره صنایع سبز و رعایت استاندارد های زیست محیطی توسط صنایع نیز افزود: ضروری است هر توسعه ای که در قالب واحد صنعتی ، واحد تولیدی و کشاورزی شکل می گیرد ، پیوست زیست محیطی در زمینه تبعات زیست محیطی این فعالیت را داشته باشد. 
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: آموزش از مباحثی است که باید به آن نگاه ویژه داشت و آموزش مستمر زیست محیطی در این میان از جایگاه خاصی برخوردار است.
پرویز آراسته ادامه داد: اگر آموزش های مردمی را در استان گسترش دهیم می توان گفت که دیگر نیازی به محیط بانان بیشتر نخواهد بود.
آراسته گفت: محیط زیست هم اکنون با چالش های بسیاری در حوزه آب و خاک و هوا مواجه است و هرچه در این بین جوامع محلی ما آگاه تر باشند به همان میزان حفاظت از این عناصر مهم نیز آسان تر می شود.
به گزارش ایرنا؛ در ادامه این نشست تشکل های زیست محیطی آذربایجان غربی به بیان مشکلات و چالش های خود در این حوزه پرداختند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا