تکرار در یادگیری به بیماران اوتیسم آسیب میزند
محققان با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به اوتیسم دریافتند این افراد گاهی رفتار یا مهارت جدید را فقط در موقعیت خاص یاد میگیرند اما در انتقالدادن آن مهارت یا اطلاعات یادگرفتهشده به یک موقعیت جدید مشکل دارند.
به طور مثال، میتوان با نشان دادن تصویر یک سگ و تکرارکردن واژه سگ بارها و بارها ماهیت این حیوان را به کودکان اوتیسمی آموزش داد اما زمانی که آنها یاد میگیرند که گربه چه نوع حیوانی است یا سگی از نوع دیگر به آنها نشان داده میشود، دانش قبلی خود از سگ را انتقال نمیدهند و باید اطلاعات جدید دوباره به آنها آموزش داده شود.
تحقیق جدید نشان میدهد آموزشدادن اطلاعات جدید به افراد مبتلا به اوتیسم از طریق تکرارکردن آن اطلاعات، در واقع به توانایی آنها برای اعمالکردن دانش یادگرفتهشده به موقعیتهای دیگر لطمه وارد میکند.
این یافتهها رویکردهای آموزشی کنونی که بر تکرار تمرکز دارند، را با چالش مواجه میسازد و دارای مفاهیم مهمی برای آموزشدادن افراد مبتلا به اوتیسم است.
این پژوهش در مجله Nature Neuroscience منتشر شده است.
No tags for this post.