مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و بیولوژی در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

 دکتر مجید پولادیان، هدفمندسازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان در جهت رفع نیازها و معضلات حوزه پزشکی و بیولوژی را مهم ترین هدف راه اندازی این مرکز تحقیقاتی عنوان کرد.
وی به تشکیل دو تیم رباتیک (ACMG) در حوزه مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: علم رباتیک می تواند کمک شایانی به بهینه سازی تجهیزات پزشکی کند و بر همین اساس و با توجه به ظرفیت های علمی موجود دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد تشکیل تیمهای رباتیک مرتبط با علم پزشکی برآمده ایم. 
پولادیان همچنین از راه اندازی رشته ها و گرایش های جدیدی نظیر بایو مکاترونیک و بایو سیویل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی پزشکی علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: برای اولین بار در ایران رشته های بایو مکاترونیک و بایو سیویل ( مهندسی عمران در حیطه پزشکی و بیولوژی و سازه های بیمارستانی و کلینیکی) در این دانشکده راه اندازی می شوند و علاوه بر این به زودی شاهد ایجاد رشته های مهندسی بافت، رباتیک پزشکی و انفورماتیک پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهیم بود.
رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به لزوم راه اندازی شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طرحهای بسیاری در این دانشکده از سوی دانشجویان و استادان ارائه شده اند که قابلیت تبدیل به شرکتهای دانش بنیان را دارند و البته اولویت با طرح های زودبازده، کاربردی و سودمند است.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، وی با اعلام اینکه دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون مسابقات تخصصی مهندسی در پزشکی و بیولوژی قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات برای اولین بار و به همت دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم تحقیقات در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا