مرکز تحقیقاتی دوست دار محیط زیست اپل

شرکت اپل به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های رده فناوری محسوب می شود. این شرکت همواره به در نظر داشتن المان های زیست محیطی در طراحی محصولات و دفاتر کاری خود مشهور بوده است. ساختمان فعلی این شرکت در سیلیکون ولی، در دهه 60 و 70 میلادی ساخته شده است و به همین دلیل این شرکت تصمیم به ساخت مرکز جدیدی به عنوان کانون اصلی کاری خود گرفته است. این مرکز جدید توسط اپل، سفینه فضایی (spaceship) نام گذاری شده است و قرار است شامل یک کمپ کامل تحقیقاتی و اداری باشد.

این ساختمان ها در زمینی به مساحت 777 هزار فوت مربع برابر با اندکی بیش از 72 هزار متر مربع بنا شده اند و قرار است تا چند ماه دیگر و با آغاز سال 2016 میلادی شروع به کار کنند. این دفاتر به آخرین استانداردهای پیشرو در زمینه محیط زیست و انرژی یا استاندارد رده پلاتینیوم LEED مجهز است و می تواند بیش از 3 هزار کارمند را در خود جای بدهد.

لازم است بدانید که این مرکز علیرغم ابعاد بزرگی که دارد نخواهد توانست پاسخگوی نیاز های کلی شرکت اپل به عنوان دفتر اصلی باشد و به همین دلیل نسخه دوم ایستگاه فضایی اپل نیز در مراحل طراحی به سر می برد که هنوز زمانی برای شروع فرایند ساخت آن مشخص نشده است.

در این گزارش تصویری می توانید عکس برگزیده از طرح های ارائه شده توسط معماران این مرکز را مشاهده کرده و با این ساختار مدرن و نمونه نسل آینده مراکز اداری- تحقیقاتی شرکت های بزرگ بیش تر آشنا شوید. شایان ذکر است که این طراحی در سراسر جهان به شدت مورد تحسین قرار گرفته و به احتمال فراوان شرکت های دیگری نیز از این نوع رویکرد تبعیت خواهند کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا