نانوذرات زینک سلناید و نانوذرات زینک سلناید ناخالص ساخته شد

'مهدی ملایی' استاد و محقق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با پشتیبانی مادی و معنوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) مطالعه ای را در رابطه با ساخت نانوذرات زینک سلناید و نانوذرات زینک سلناید ناخالص شده با عناصر واسطه در محیط آبی با کاربرد اپتیکی و بیولوژیک، انجام داد.

ملایی درباره این طرح گفت: برخی نانومواد دارای خواص نورگسیل هستند که امروزه از این نانوذرات به طور گسترده در دیودهای نوری یا همان ال ای دی ها و برای کاربردهای پزشکی از جمله تشخیص محل تومورهای سرطانی و انتقال دارویی استفاده می شوند. از جمله این نانوذرات، ترکیبات زینک هستند.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این محقق ادامه داد: در این پژوهش نانوذرات نورگسیل زینک سلناید و نانوذرات ناخالص شده با فلزات واسطه مس و منگنز با روش های نوین تابش امواج مایکروویو و تابش نور فرابنفش تولید شدند. گسیل نور در محدوده نور مریی و تغییر نور نانوذرات با آلاییدن با فلزات واسطه، از جمله نتایج جالب این پژوهش بود.

بنا بر گزارش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری، از این طرح تا به حال دو مقاله در مجلات علمی به چاپ رسیده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا