کشف ده ها جزیره ناشناخته در قطب شمال

تیم اکتشافی تشکیل شده از دانشمندان روسیه که برای انجام پروژه ای مطالعاتی به قطب شمال اعزام شده بودند ، موفق به کشف و شناسائی بیست منطقه جغرافیائی جدید در نزدیکی بخش فرانس ژوزف  Franz Josef و نووایا زملیا آرچیپلاگوس Novaya Zemlya archipelagos شدند .

این هیات اکتشافی از سوی ناوگان شمالی روسیه Russia’s Northern Fleet به ماموریت اعزام شده و برای نخستین بار به ص.رت سیستماتیک و برنامه ریزی شده به مطالعه ساختار جغرافیائی مناطق فوق الذکر پرداختند که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود . در این مطالعات ، تیم تحقیقاتی فوق موفق به کشف و شناسائی ده ها جزیره کوچک و بزرگ ، شبه جزیره و تنگه های ناشناخته ای شده اند که تا کنون در نقشه های جغرافیائی ثبت نشده بودند . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، این جزایر هنوز فاقد نام بوده و پروسه نامگذاری آن ها پس از پایان مطالعات و پردازش اطلاعات آن ها انجام خواهد شد .

در خاتمه لازم به توضیح است که این تیم تحقیقاتی محوطه ای به شعاع 5 هزار و 300 مایل ( برابر با 8 هزار و 529 کیلومتر ) را بررسی کرده اند . این مناطق در محدوده دریای بارنتز Barents و دریای کارا Kara Sea قرار دارند .