چاپ سه بعدی روباتی با پوسته خارجی لطیف

معمولا روبات ها در اذهان عمومی به عنوان ابزاری خشن و ساخته شده از آهن شناخته می شوند. یکی از چالش های اصلی دانشمندان صنایع روباتیک نیز تغییر همین دیدگاه است. دانشمندان سعی دارند تا نشان بدهند که استفاده از روبات ها به عنوان ابزار هایی که نیاز به رفتارهای لطیف دارند (مانند اسباب بازی های کودکان) نیز ممکن است.

در این میان دانشمندان به پیشرفت های چشم گیری نیز دست پیدا کرده اند که نمونه آن روباتی به نام Baymax است. این ماشین در حقیقت روباتی است که وظیفه انجام مراقبت های بهداشتی برای آن به عنوان هدف کاری تعیین شده است.به همین دلیل نیز مواد به کار رفته در بدنه این روبات بسیار نرم بوده و هیچ لبه تیزی ندارد و به این ترتیب به هیچ عنوان به کاربران خود آسیب نخواهند رساند.

مرکز تحقیقات دیزنی از دیرباز در پی ساخت عروسک های روباتیکی بوده است که استفاده از آنها برای کودکان بسیار امن بوده و هیچ خطری به همراه نداشته باشد. در راستای همین هدف نیز تیم تحقیقاتی این شرکت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی یک جفت بازوی روباتیک را طراحی کردند که بدنه بیرونی آنها بسیار نرم است. این بازوهای روباتیک که قسمت بیرونی بدنه آنها از الیاف پلاستیک نرم ساخته شده است، به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها به کاربر آسیب نرسانند بلکه خودشان نیز در اثر فشار آسیب نبینند.

به این ترتیب می توان گفت که Baymax می تواند به عنوان پیش نیاز اصلی برای ساخت نسل جدیدی از اسباب بازی ها بر پایه فناوری های روباتیک باشد و این پیشرفت ممکن است آینده یادگیری کودکان را به صورت کامل دست خوش تغییر کند. به این ترتیب مسلما هیچ کس در هنگام تنها گذاشتن کودک خود با یک روبات، استرس آسیب دیدگی کودک را نخواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا