همکاری منطقه ای ایران برای مقابله با آلودگی دریایی توسعه می یابد

پروین فرشچی سه شنبه درحاشیه بازدید از مانور دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر درجمع خبرنگاران رسانه ها با گرامیداشت هفته ملی دریانوردی، تعامل و همکاری مشترک ایران با کشورهای منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:در برنامه های حفاظت زیست محیطی با کشورهای منطقه تعامل مشترک داریم. 
وی اضافه کرد:همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی جمهوری اسلامی نظیر سازمان شیلات، وزارت نیرو، مرکز اقیانوس شناسی و وزارت جهادکشاورزی در دریای خزر برای مقابله با کشندها نیز در حال انجام است. 
فرشچی با بیان گنجانده شدن موضوعات مربوط به حفاظت محیط زیست دریایی، صنایع دریایی و فناوری دریایی در برنامه توسعه ششم توسعه، گفت:موضوعات محیط زیستی در برنامه چهارم توسعه جایی نداشت و در برنامه پنجم نیز جایگاه مناسب خود را نیافت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز امیدوار است حفاظت محیط زیست در توسعه صنایع و فناوری دریایی در برنامه توسعه ششم به جایگاه قابل قبول برسد. 
فرشچی با بیان بازدید خود از تجهیزات بندر خرمشهر برای پیشگیری و مقابله با آلودگی نفتی، از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی پیشگیری، کنترل و مقابله با آلودگی نفتی کشور یاد کرد و گفت:تجهیزات این سازمان نیز در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی طی دهه اخیر توسعه یافته است. 
معاون حفاظت دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اظهار داشت:سازمان حفاظت محیط زیست موضوع نظارت کلان و حاکمیتی خود را بر حفاظت از منابع زیست محیطی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان دنبال می کند و سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این خصوص همکاری می کند. 
به گزارش ایرنا , هشتم مهرماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی دریانوردی نامگذاری شده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا