فریب هوشمند!

علم آشکار کرده که کودک چهار ماهه شما از آنچه که شما تصور می‌کنید باهوش‌تر است.این تیم محقق کالیفرنیایی اثر متقابل بین سیزده گروه مادر و فرزند را مشاهده کردند و آن‌ها را در چهار دسته مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند:
۱٫ هر چند وقت یک بار کودک لبخند می‌زند
۲٫ هر چند وقت یک بار مادر لبخند می‌زند
۳٫ هر چند وقت یک بار هردو لبخند می‌زند
۴٫ هر چند وقت یک بار هیچکدام از آن‌ها لبخند نمی‌زند
مطالعه ابتدایی که در آن فرض شد هر یک از طرفین در تلاشند تا بر روی دیگری اثر بگذارند، نشان داد که اغلب مادران در تلاشند زمانی که هر دو در حال لبخند زدن هستند را به حداکثر برسانند.
از سوی دیگر اغلب کودکان تنها زمانی لبخند می‌زدند که مادران خود را به انجام  کاری مجبور کنند.
این است که، در درجه اول مادران در تلاش بودند تا هر دو طرف را به  لبخند زدن وادار کنند در حالی که کودکان تنها به خاطر اینکه در آن موقعیت قرار گرفته بودند به‌ آن‌ها لبخند می‌زدند.
سپس این تیم با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری از مطالعه اولیه، این هیولای مکانیکی را برنامه‌ریزی و سن دیگو نامگذاری کردند که مانند نوزادان بیولوژیکی بخندد. سپس آن‌ها دیگو  را در ۳۲ موضوع آزمون کارشناسی تنظیم کردند.

ربات سن دیگو

به گزارش علمنا،با توجه به مطالعه این تیم، که به تازگی در مجله PLOS ONE منتشر شد، با توجه به هدف نوزاد مدت زمان لبخند شرکت کننده متغیر بوده است. که دقیقا همان چیزی است که نوزادان در دنیای واقعی انجام می دهند.
درواقع این مطالعه نشان داد که نوزادان رفتارهای زمان‌بندی شده پیچیده‌ای را به نمایش می گذارند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. به طور خلاصه، این کودکان تمام زیرکی خود را به‌کار می‌گیرند تا با لبخند زدن، والدین خود را فریب داده به انجام کاری که می‌خواهند وادار کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا