مداوای سرطان با کمک نشانه های جدید زیستی

پژوهشگران و دانشمندان ایتالیائی در تحقیقات جدید خود جهت یافتن راهکاری قطعی برای درمان سرطان ، موفق به شناسائی نشانه های زیستی (biomarker ) در سرطان پروستات شده اند . این مطالعات بر پایه بررسی شرایط بیمارانی صورت گرفته است که از این بیماری نجات یافته و کاملا درمان شده اند . بر اساس اظهارات پزشکان ، این یافته جدید می تواند پیامدهای بسیار مهمی در روند درمانی و ارائه روش های جدید درمانی در برابر سرطان در پی داشته باشد .

لازم به توضیح است که این پروژه تحقیقاتی به مدت چهار سال ادامه داشته و طی مدت زمان فوق ، پژوهشگران دانشکده پزشکی تجربی و بالینی دانشگاه پیزا department of clinical and experimental medicine at Pisa University به بررسی شرایط بالینی ؛ پیشرفت سرطان و روند درمان بیماران پرداخته و در این مدت با بیمارستان های متعددی در ارتباط بوده و از بانک های اطلاعاتی این مراکز درمانی نیز برای نتیجه گیری بهتر ، بهره برده اند .

پژوهشگران در این مطالعات ، شکل جدیدی از تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات را مورد بهره برداری قرار دادند که به شناسائی نمودار ( پروفایل ) ژنتیکی خاصی در روند درمانی و بقا در برابر سرطان ؛ منجر شد .

به گفته دانشمندان با توجه به این کشف جدید و شناسائی نشانه های زیستی فوق ، بیماران سرطانی که بیماری آن ها در مراحل اولیه تشخیص داده شود با کمک این دستاورد پژوهشی می توانند امیدوار به درمان کامل و قطعی بوده و خطر بازگشت بیماری در آن ها بسیار اندک است .

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده در این رابطه ، بیماران سرطانی با کمک این روش درمانی می توانند از روش های بهبود و مداوائی برخوردار شوند که دارای تاثیرات منفی کمتری بوده و فرم تهاجمی اندکی دارد .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله علمی Oncotarget  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .