دی ان ای دیگران در بدن شما

تا به حال افراد زیادی را دیده اید که رفتاری برخلاف ساختار عمومی شخصیتی خود انجام داده اند. دلیل این امر این است که ممکن است دی ان ای انسان دیگری در بدن آنها به دام افتاده باشد. پیتر کرامر از دانشگاه پادوا در این باره می گوید: «شمار زیادی از دی ان ای  مربوط به انسان ها و غیر انسان ها، همگی در درون بدن ما در تلاش هستند تا کنترل ما را به دست بگیرند»

کرامر و همکار تحقیقاتی او که بریسان نام داشت به تازگی مقاله ای را منتشر کرده اند که به بررسی پدیده عجیب به نام microchimerism می پردازد. این تحقیقات به بررسی تاثیری که این پدیده بر روی رفتار انسان ها می گذارد می پردازد. اساسا، ژن های ما ترکیبی از ژن های دوران بارداری، مادران، خواهد و برداران ما و… است. این امر موجب تنوع بسیار بالای سلول هایی غیر عادی در بدن انسان می شود. برای نمونه می توان گفت که در این مطالعه تعداد 63 زن که همگی قصد بچه دار شدن را داشتند، در درون مغز خود سلول های مردانه را پناه داده بودند.

تحقیقات پیشین توانسته اند اثر باکتری های درون شکم انسان را بر روی میزان اشتهای او را به اثبات برسانند. اما درباره چگونگی تاثیر این سایه های دی ان ای بر روی تصمیمات و احساسات ما، مطالعات کم تری انجام شده است. این دی ان ای های غریبه می توانند بر روی چپ دست یا راست دست بودن انسان و همچنین گرایش به ایجاد بیماری آلزایمر در انسان تاثیر بگذارند. در یکی از تحقیقات که درباره زنان باردار دانمارکی انجام شده بود، اپیدمیولوژیست ها مشخص کردند که پس مانده های کروموزوم های Y در بدن آنها می تواند سلامت عمومی این بانوان را بهبود بخشد.

چیزی که هنوز مشخص نشده این است که microchimerism های سلول های مردانه در بدن زنان حتی زمانی که منجر به تولد فرزند پسر نمی شد نیز خود را نشان می دهد. این دی ان ای توسط برادر بزرگ تر یا حتی پیوند زناشویی با یک مرد منتقل می شود. به این ترتیب و بر اساس نتایج این تحقیقات به نظر می رسد که بدن انسان از زمانی که متولد می شود ثابت نخواهد ماند و همواره به جذب دی ان ای می پردازد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا