کلیه آزمایشگاه های تحت پوشش وزارت علوم به مرکز ملی اندازه شناسی معرفی می شوند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، در این نشست مشترک که با حضور دکتر جلال بختیاری مدیرکل دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم و دکتر خسرو معدنی پور رییس مرکز ملی اندازه شناسی در این مرکز برگزار شد، گسترش همکاری های دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.
در این نشست همچنین بر ضرورت استفاده از پتانسیل ها و امکانات دانشگاه ها، کالیبره کردن دستگاه ها و ابزار توزین آزمایشگاهی دانشگاه ها با همکاری مرکز ملی انداره شناسی تاکید و نیز مقرر شد که شرکت های تولید کننده تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی ساخت ایران جهت دریافت استاندارد تجهیزات خود به مرکز ملی اندازه شناسی معرفی شوند .
تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ مرکز ملی اندازه شناسی به عنوان یک مرکز پژوهشی تحقیقاتی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اهمیت معرفی کلیه آزمایشگاه های تحت پوشش وزارت علوم به مرکز ملی اندازه شناسی در راستای ساماندهی و استاندارد سازی از دیگر تصمیم های نشست بود. 
اعضای نشست موافقت کردند که همکاری بین مرکز ملی اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب یک تفاهم نامه گسترش یافته و مرکز ملی اندازه شناسی در تجهیز کلیه آزمایشگاه های تخصصی خود از مساعدت مالی دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری آزمایشگاه های وزارت علوم برخوردار شود. 
همچنین در این نشست موافقت شد مرکز ملی اندازه شناسی تلاش برای راه اندازی رشته اندازه شناسی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری راه اندازی جهت تامین نیازهای خود در حوزه نیروی انسانی متخصص مورد نیاز آزمایشگاه ها، اقدام های لازم را انجام دهد. 
در پایان این جلسه مدیران و کارشناسان دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم از آزمایشگاه های جرم، دما، ابعاد، سیستم های توزین و الکتریکال مرکز ملی اندازه شناسی بازدید کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا