تهیه مدل درختی از حیات در زمین

باکتری ها وانسان ها و نرگس زرد نسبت به یکدیگر گونه های بسیار متفاوتی هستند اما ردیابی هر کدام از آنها، ما را به یک جد مشترک می رساند. برای اولین بار، محققان مدل درختی طراحی کرده اند که در نهایت همه این گونه ها را به یکدیگر پیوند می دهد. به تازگی پیش نویسی از این درخت ارائه شده است که شامل حیوانات، گیاهان، قارچ ها و میکروب ها است. این پیش نمایش نشان دهنده این است که چگونه هر کدام از شاخه های به زیر شاخه دیگری منتهی می شود. ردیابی هر شاخه می تواند فرد را به 3.5 میلیارد سال پیش ببرد.

کارن کرانستون به عنوان محقق اصلی این تحقیق از دانشگاه دوک، در این باره می گوید: «این اولین تلاشی است که در آن نقاط آغاز حیات در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر متصل می شوند. این درخت را به عنوان اولین ورژن در نظر بگیرید.» این شجره نامه از موجودات روی زمین اولین پیش نویس از حیات 3.5 میلیارد ساله بر روی زمین است که چگونگی تکامل و انشعاب هر گونه را به نمایش می گذارد.

محققان برای طراحی این مدل درختی هزاران مدل درختی که سابقا ساخته شده بود را با یکدیگر ترکیب کردند. البته این فرایند چندان آسان نیز نبوده است و برای نمونه یکی از چالش های بزرگ این محققان طبقه بندی و برطرف کردن اشتباهات و غلط های املایی است که در هر مقاله علمی ممکن است رخ دهد.

 این مدل درختی هنوز هم در حال به روز شدن است. محققان هر ساله به جداسازی گونه های گیاهان، حیوانات و قارچ ها می پردازند که این تغییرات باید در این مدل درختی اعمال شود. تیم تحقیقاتی این پژوهش به دنبال ساخت ابزار های نرم افزاری هستند که بتوانند به آن وارد شده و در صورت جمع آوری اطلاعات جدید درباره هر بخش این درخت، در آن تجدید نظر کنند. به این ترتیب می توان انتظار داشت که سرعت پیشرفت این شجره نامه حیاتی، به مراتب بیش از پیش شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا