150 مرکز پزشکی هسته ای در کشور فعال است

 محسن ساغرچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سی و دومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور و نوزدهمین همایش پزشکی هسته ای ایران در همدان افزود: پزشکی هسته ای یکی از مصداقهای بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در کشور است.
وی اظهار کرد: در بدو پیروزی انقلاب تعداد مراکز هسته ای پزشکی در کشور بسیار ناچیز بود اما اکنون چهار مرکز آموزشی پزشکی هسته ای در کشور فعال است.
ساغرچی ادامه داد: گروه پزشکی هسته ای کشور سال 62 راه اندازی شده است و هم اکنون تعداد زیادی متخصص و فصلنامه انگلیسی زبان در این باره در کشور منتشر می شود.
وی گفت: رشته پزشکی هسته ای رشته پر هزینه ای بوده و به علت افزایش قیمت ها هم اکنون فعالان این حوزه با مشکلات متعددی مواجه هستند.
رییس انجمن پزشکی هسته ای ایران بیان کرد: با توجه به مذاکرات دیپلمات های برجسته کشور با گروه 5 1 شتاب خوبی در این بخش حاصل شده است و امیدواریم با پیشنهاداتی که به برجام ارائه شده است آینده ای همراه با رفاه بیشتر برای مردم رقم بخورد.
وی افزود: هم اکنون سه متخصص پزشکی هسته ای در سه مرکز درمان هسته ای در استان همدان فعال هستند که این نشان از توجه این استان به حوزه بهداشت و درمان است.
به گزارش ایرنا،نوزدهمین همایش سالیانه پزشکی هسته ای ایران از روز چهارشنبه به مدت سه روز در همدان آغاز شده است.
همچنین سی و دومین همایش دستاورد های صنعت هسته ای ایران از امروز 25 تا 31 شهریور ماه در همدان در حال برگزاری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا