اجرای کامل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیازمند اهتمام همه وزراست

دکتر علم الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از قوانین بسیار خوب و کارگشا حوزه علم و فناوری است، گفت: متاسفانه روند برخی مسائل که باید بین سازمان های متولی فناوری مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هماهنگی بیشتر پیش برود، گاهی کند می شود.

 وی افزود: مجموعه دولت شامل تمامی دستگاه های اجرایی باید بیش از دیگران برای اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اهتمام داشته و آن را توصیه کنند اما در حال حاضر با این قانون سلیقه ای برخورد می شود که نمونه این برخوردها را می توان در بخش های مالیات، بیمه، اداره کار و گمرک مشاهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون هر رئیس پارک علم و فناوری زورش برسد می تواند این قانون را به متولیان استانی تحمیل کند چنانچه حمایت های کشوری نباشد، مواجه ها سلیقه خواهد شد و مشاهده می کنیم که از برخی شرکت های دانش بنیان استان مالیات دریافت می شود و از برخی نه!

وی افزود: در این موارد سازمان امور مالیاتی اعلام می کند که وظیفه من اخذ مالیات بر اساس قانون است بنابراین وظیفه دولت است که قانون را زنده نگه داشته و معافیت های مندرج در قانون را متذکر شود.

به گفته دکتر علم الهدایی باید به غیر از وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سایر وزرا نیز برای اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اهتمام داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از شرکت های مستقر در پارک موفق به اخذ معافیت های مالیاتی شده اند، گفت: بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، هر شرکتی که مشمول قانون می شود ، مکان استقرارش هر جا که باشد حتی خارج از پارک علم و فناوری می تواند از معافیت های مالیاتی بهره مند شود اما متاسفانه اداره کل مالیاتی خراسان رضوی اعلام کرده که فقط شرکت هایی که در پارک علم و فناوری استان مستقرند می توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی افزود: موضوع نابه سامانی های معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان به جایی رسیده که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گله کردند؛ ما هم در مشهد با کدخدا منشی و وساطت و فشار استاندار تاکنون موفق به کسب معافیت مالیاتی برای تعدادی از شرکت های دانش بنیان شده ایم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا