دستگاه سانتريفيوژ آزمايشگاه پيشرفته مهندسي زلزله به صورت مقدماتي راه اندازي شد

به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با عملياتي سازي اين دستگاه كه داراي شعاع پلاتفرم ۳،۴ متر و ابعاد محفظه آزمايشگاهي ۰٫۸*۱ متر و داراي ظرفيت باربري ۱۵۰۰ كيلوگرم جهت اعمال شتاب تا g100 و ظرفيت باربري ۸۵۰ كيلوگرم در حداكثر شتاب g130 مي باشد؛ ايران را در موقعيت معدود كشورهايي قرار داد كه با برخورداري از اين تكنولوژي، قابليت ارائه خدمات به مراكز صنعتي در سطح ملي و بين المللي را دارا خواهد بود.
محور اصلي اين دستگاه در درون محفظه استوانه اي از بتن مسلح زره پوش به قطر خارجي ۷،۶ متر و ضخامت ۳۰ سانتيمتر نصب گرديده است و ابنيه پيراموني اين محفظه به زيربناي ۱۷۰ متر مربع و در ۲ طبقه به گونه اي طراحي و اجرا گرديده است كه مسائل ايمني و زيست محيطي پرسنل شاغل و ساكنين پيراموني آن به نحو مناسب تأمين گردد.
مرحله اول راه اندازي دستگاه سانتريفيوژ در بهار ۱۳۹۴ با نصب تابلوي برق و سيم كشي هاي مربوطه و انجام تست هاي سرد و گرم، با موفقيت  انجام شد. مرحله دوم راه اندازی این دستگاه نیز شامل نصب موتور و پمپ روغن، پایان پذیرفت.
لازم به ذكر است اين دستگاه در سال ۱۳۸۱ از شركت فرانسوي خريداري شده بود اما به دليل امتناع شركت سازنده از راه اندازي آن در ساليان گذشته، اين امر توسط متخصصين پژوهشگاه در داخل كشور انجام پذيرفت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا