گزارش ویدئویی از نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی برلین

نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی برلین (Internationale Funkausstellung Berlin) یکی از بزرگترین نمایشگاه های لوازم الکترونیکی مصرف کننده در جهان به عرضه تازه ترین محصولات هزار و پانصد شرکت بزرگ و کوچک از پنجاه کشور دنیا پرداخته است . این نمایشگاه در روز جمعه چهارم سپتامبر برابر با سیزدهم شهریور ماه سال جاری آغاز به کار کرد و به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه غول های تکنولوژی به ارائه محصولات خود از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا تلفن های همراه هوشمند پرداختند. به نظر می رسد در این دوره از نمایشگاه ، بیشترین رقابت بین ساعت های هوشمند و تلفن های همراه باشد .

در نمایشگاه برلین شرکت سامسونگ ساعت هوشمندی را ارائه می دهد که در نوع خود به رقابت با نمونه آن از شرکت اپل می پردازد . 

امیر تمانای (Amir Tamannai) سردبیر اصلی پایگاه خبری فن آوری GIGA در این رابطه می گوید: «شرکت هواوای (Huawei) تازه ترین و جدیدترین دستگاه های الکترونیکی را با قیمت های رقابتی به بازارهای اروپایی و بین المللی وارد خواهد کرد. »  

او در ادامه توضیحاتش می گوید: « سونی تازه ترین تولیدات خود را که شامل دو نمونه از جدیدترین گوشی های همراه با عنوان (Xperia Z5) و مدل (Xperia Z5 compact) بوده ، به اضافه دو گوشی همراه بسیار قابل توجه را در این نمایشگاه عرضه می کند. در این جا سامسونگ شانس بسیار کمی دارد که  بتواند (Note 5 phablet) خود را که به طور رسمی در آمریکا و آسیا معرفی شده به اروپا ارائه دهد. »

بر خلاف سال های گذشته ، سازندگان تلفن های همراه در نظر ندارند موجی از محصولات جدید را با مارک های عمده و بزرگ راه اندازی کنند.

شرکت سامسونگ، ((Note 5 phablet)) و ادج پلاس (Edge Plus) خود را در ماه آگوست (مرداد ماه) در نیویورک پرده برداری کرد. در حالی که انتظار می رود تا اپل، مدت کمی پس از برگزاری نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی برلین، از آیفون 6 پلاس (iPhone 6 Plus) خود رونمائی کند.  علاوه بر آن ، سامسونگ در نظر دارد تا گالاکسی گییر اس دو (Galaxy Gear S2) را طی مراسمی به طور رسمی معرفی کند.

شو آن کوک (Shu On Kwok) یکی از سردبیران پایگاه خبری فن آوری AndroidPit در این باره می گوید: « وجود این ساعت هوشمند (ساعت هوشمند سامسونگ) پیش از این به وسیله معاون طراحی استودیوها در آمریکا فاش شد. این ساعت، ساعتی قشنگ بوده که شبیه ساعت اپل است. این مساله نشان می دهد  شرکت سامسونگ حاضر نیست از رقابت با اپل کوتاه بیایند.»

لازم به ذکر است در این نمایشگاه خانه های پیش ساخته ای که از به هم پیوستن قطعات مختلف تشکیل می شود و تراشه های کاشت در بدن انسان برای کاربری های متفاوت نیز مورد نمایش قرار گرفته اند.

در خاتمه لازم به توضیح است که نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی برلین در روز نهم سپتامبر برابر با هجدهم شهریور ماه ، پس از شش روز فعالیت به کار خود پایان خواهد داد.  

ترجمه: احسان محمدحسینی – فاطمه کردی

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا