گزارش ویدیویی از روبات آشپز

کمی بیش از دو دهه پیش در بسیاری از فیلم های علمی و تخیلی شاهد حضور روبات های خانگی هوشمند به عنوان مستخدم در خانه های انسان های آینده بودیم، حال با رسیدن به آینده وعده داده شده در این فیلم ها، هنوز خبری از این روبات ها نیست و علت اصلی این امر نیز عدم پیشرفت کافی در دو زمینه است. زمینه نخست مربوط به ساختار تعاملی روبات ها با انسان ها و عدم قرار گیری در مسیر زندگی روزمره آنها است و مورد دوم نیز مربوط به عدم پیشرفت کافی در زمینه هوش مصنوعی و ساختار تصمیم گیری مستقل در روبات ها است.

حال دانشمندان موفق به طراحی روباتی شده اند که تا حدی به این اهداف نزدیک شده است. این روبات می تواند با مراجعه به اینترنت، دستور پخت غذای مورد نظر را جستجو کرده و با خواندن آن، اقدام به انجام آشپزی کند. در طول آزمایش این روبات که در این ویدیو شاهد انجام آن هستید، بارها افرادی وارد آشپزخانه شدند تا ساختار حرکتی این روبات در مواجهه با حضور یک موجودیت پیش بینی نشده در محیط کاری آنها نیز مورد آزمایش قرار بگیرد.

در این آزمایش، روبات آشپز می بایست به وب سایت Wikihow مراجعه می کرد و به دنبال دستور العمل پخت پن کیک (Pancake) می گشت. در ادامه و پس از یافتن دستور العمل نیز برای پختن یک پن کیک شروع به کار می کرد که تمامی این موارد به خوبی توسط این روبات به اجرا گذاشته شدند. در نهایت همان طور که می بینید، این روبات در آزمایش در نظر گرفته شده موفق عمل کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا