ساخت روبات پروازی با الهام از مرغ مگس خوار + فیلم

یکی از مشکلاتی که روبات های پروازی و حتی پهبادها با آن روبرو هستند را باید ساختار حرکتی و محدودیت های آن دانست. میزان مانور پذیری این دستگاه ها در مقایسه با سایر موجودات حاضر در آسمان بسیار ضعیف هستند. حال دانشمندان برای یافتن راهکاری برای رفع این مشکل به سراغ الهام گرفتن از طبیعت رفته اند.

متخصصان مرکز دارپا (DARPA) از سال 2010 کار کردن بر روی یک روبات ویژه را آغاز کرده اند که با الهام گیری از یکی از منحصر به فردترین پرندگان جهان طراحی شده است. مرغ مگس خوار می تواند در شرایط بسیار ویژه ای پرواز کرده و حتی در یک مکان باقی مانده و به بال زدن ادامه بدهد، همین امر نیز قدرت مانور این پرنده در محیط های کوچک را افزایش داده است.

متخصصان دارپا نیز با الهام از همین ساختار اقدام به ساخت یک روبات به شکل این پرنده کرده اند و حتی نام آن را نیز پهباد مرغ مگس خوار گذاشته اند. در این گزارش ویدیویی می توانید شاهد نخستین پرواز آزمایشی این روبات باشید که در آن مشاهده می کنید که چگونه با کمک یک دستگاه کنترل از راه دور، این روبات در محیط های باز و محیط های بسته آزمایش می شود.

شایان ذکر است که تصویر گوشه سمت چپ کادر نیز مربوط به تصاویر برداشت شده از دوربین این روبات است که به صورت هم زمان بر روی تصویر نمایش داده می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا