افراد باهوش بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری "ALS" هستند

دکتر ناصر اقدمی گفت: با پیشرفت این بیماری مبتلایان تدریج و از قسمت انگشتان پا به بالا توانایی کنترل حرکت ماهیچه های خود را از دست داده و فلج می شوند که مهم ترین نگرانی این بیماران این است که با وجود داشتن هوشیاری، قادر به حرکت نیستند.

این ایمونولوژیست اضافه کرد: ضعف و تحلیل رفتن ماهیچه‌های دست، پا، تنفسی، گلو، زبان، انقباض، گرفتگی، کوفتگی ماهیچه‌ای و ناتوانی در تنفس از دیگر علایم بروز بیماری ALS است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علت بروز این بیماری مشخص نیست، یادآور شد: برای کنترل بیماری ALS پژوهش های گسترده ای انجام شده است به طوری که با تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی می توان به کاهش التهاب بیماران و ترمیم عصب آنها کمک کرد.

اقدمی اضافه کرد: مطالعات اخیر نشان داد که اگر تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی به صورت عمقی انجام نشود نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد و جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد. به همین دلیل اگر تزریق این سلول ها را به صورت عروقی انجام دهیم، تقریبا اثری ندارد و باید این تزریق را از داخل کانال نخاعی انجام دهیم تا حداقل بتوانیم روند این بیماری را کند کنیم.

به گزارش ایسنا , رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه سه مطالعه در خصوص این بیماری انجام شده است، در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم بر اساس این مطالعات و استفاده از بافت مغزی به جای سلول های بنیادی مغز استخوان، تزریق بهتر و موضعی تر، تا حدودی پیشرفت این بیمار را کند کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا