یک سال ورزش هوازی باعث بهبود سلامت عروق مغز در افراد مسن شد

به گزارش سیناپرس همدان، این یافته ها قبل از چاپ در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است. افراد مسن‌تر از افراد جوان‌تر امپدانس عروق مغزی بالاتری دارند، که ممکن است به کاهش مزمن جریان خون در مغز کمک کند. به گفته کتابخانه ملی پزشکی، سبک زندگی بدون ورزش می تواند منجر به اثرات نامطلوب سلامتی شود، از جمله:
چاقی
بیماری های قلبی
دیابت
محققان، 73 سالمند را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند. داوطلبان 60 تا 80 ساله به پیاده روی سریع و دویدن برای اندازه گیری تأثیر ورزش بر جریان خون مغز پرداختند. شدت برنامه تمرینی بر اساس تناسب اندام هر شرکت کننده بود و به تدریج از سه جلسه تمرین در هفته به مدت 25 تا 30 دقیقه به چهار تا پنج جلسه در هفته تا هفته 26ام افزایش یافت، زیرا شرکت کنندگان با بارهای کاری قبلی سازگار شدند.
یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تمرینات هوازی طولانی مدت ممکن است از افزایش‌های مرتبط با افزایش سن در امپدانس عروق مغزی جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. دکتر رونگ ژانگ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد بیمارستان پرزبیترین سلامت تگزاس در دالاس، گفت: این یافته‌ها مزایای ورزش هوازی را بر سلامت عروق مغز نشان می‌دهد، که برای حفظ عملکرد مغز در سنین بالا ضروری است.
این مطالعه در Journal of Applied Physiology منتشر شده است.
منبع: medicalxpress
مترجم: کیانوش کرمی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا