هشدارهای الکترونیکی، تاثیر طولانی مدت داروهای کاهنده چربی را بهبود می بخشد

به گزارش سیناپرس همدان، برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی، نشان داده شده است که کاهش کلسترول LDL خطر عوارض جانبی آینده، از جمله حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. علی‌رغم این شواهد و دستورالعمل‌هایی که استفاده از آنها را توصیه می‌کنند، درمان‌های کاهنده چربی در عمل بالینی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
PROMPT-LIPID (کارآزمایی عملی پیام رسانی به ارائه دهندگان در مورد درمان هیپرلیپیدمی) یک کارآزمایی عملی و تصادفی است که بر بهبود مدیریت یک بیماری شایع، هیپرلیپیدمی یا کلسترول بالا، با استفاده از هشدارهای الکترونیکی خودکار، اطلاعاتی و پیام هایی در زمان واقعی متمرکز شده است. نتایج می تواند به بهبود تصمیم گیری بالینی و بهینه سازی استفاده از درمان های کاهش دهنده چربی مبتنی بر شواهد کمک کند. نتایج در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شد.

به رهبری دکتر نیهار دسای، دانشیار و محقق اصلی این مطالعه، دکتر اف پری ویلسون، دانشیار و مدیر شتاب دهنده تحقیقات بالینی، و دکتر طارق احمد، دانشیار و رئیس برنامه نارسایی قلبی، PROMPT-LIPID، 2500 بیمار را از 100 پذیرش شده سرپایی در سیستم بهداشتی Yale New Haven ثبت نام کردند. پذیرش شدگان به دو گروه تقسیم شدند که در آن یک گروه هشدارهای بی‌درنگ، هدفمند و متناسب با فرصت تشدید درمان کاهنده چربی برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی دریافت کردند.

به طور کلی، افزایش‌های مهمی در استفاده از درمان‌های کاهش‌دهنده چربی مبتنی بر شواهد وجود داشت که از نظر عددی در میان پذیرندگان هشدارها بیشتر بود. نکته مهم، در میان زیرمجموعه پذیرندگانی که به طور مثبت با هشدار تصمیم تعامل داشتند، افزایش قابل توجه و دو برابری در تشدید درمان مشاهده شد.

راهنماهای حرفه ای استفاده از درمان های مبتنی بر شواهد را برای کاهش LDL-C (کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم) توصیه می کنند. بیمارانی که حمله قلبی یا سکته مغزی را تجربه کرده اند در معرض خطر بیشتری برای یک رویداد قلبی عروقی هستند. اگر چنین بیماری دارای کلسترول LDL بالای 70 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند داروهای کاهش‌دهنده چربی خون، استفاده از دوزهای بالاتر از استاتین‌ها یا افزودن داروهای غیراستاتینی مانند ازتیمایب یا مهارکننده‌های PCSK9 را تشدید کنند.

یافته ها نشان می دهد که یک هشدار تعبیه شده در پرونده الکترونیک سلامت می تواند به بهبود کیفیت مراقبت برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی کمک کند. چنین مداخله ای می تواند به طور گسترده ای مقیاس شود و همچنین با سایر ابتکارات بهبود کیفیت برای بهینه سازی سطح کلسترول LDL و کاهش خطر قلبی عروقی همراه شود.

ما چندین دسته از داروها را در اختیار داریم. استاتین‌ها برای مدت طولانی در دسترس بوده‌اند، علاوه بر آن می‌توانیم به ازتیمایب، مهارکننده‌های PCSK9 و غیره دسترسی پیدا کنیم. علیرغم تمام شواهد، اکثر بیماران به دلایل مختلف به سطح توصیه شده LDL دست نمی یابند. یافته‌های ما نشان‌دهنده مزایای اجرای یک هشدار به‌هنگام، فردی و هدفمند است.

منبع: medicalxpress
مترجم: کیانوش کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا