برای فرزندانتان جشن تولد بگیرید

الهام اصغری در گفتگو با خبرگزار ی سیناپرس، اظهار کرد:  والدین باید نسبت به برگزاری جشن تولد برای فرزندانشان جدیت به خرج دهند و آن را سبک نشمارند و به فراموشی نسپارند.

وی افزود:  برگزاری جشن تولد موجب افزایش اعتماد به نفس کودک می شود و والدین باید با برگزاری جشن تولد به فرزندانشان بفهمانند که برایش ارزش قائل بوده و حضور وی در بین خانواده مهم است.

اصغری خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تولد یکی از نشانه های توجه والدین به کودک است، همچنین این موضوع را باید والدین برای فرزندان بزرگترشان که در دوران نوجوانی به سر می برند مد نظر داشته باشند.

این روانشناس تصریح کرد: والدین بدون توجه به جنسیت فرزندانشان باید برای آنها ارزش قائل شوند و چه دختر و چه پسر باید مورد توجه والدین باشد و از تبعیض های جنسیتی خودداری شود.

وی به نحوه برگزاری مراسم جشن تولد برای کودکان اشاره کرد و افزود:  برگزاری جشن تولد باید با دوستان کودک برگزار شود تا دوستان وی نیز حضور داشته باشند چرا که این موضوع علاوه بر افزایش اعتماد بنفس کودکان، به ارتباط گیری کودک با هم سن و سالانش کمک می کند.

این روانشناس گفت: روز جهانی کودک با هدف آگاهی بخشیدن  و جلوگیری از تبعیض و خشونت در قبال کودکان نام گذاری شده است و این روز با هدف توجه به کودکان نام گذاری شده است.

وی گفت: فرزندان باید  در فضایی سرشار از خوشبختی و آرامش تربیت شوند، بنابراین حتی برای فرزندان نوجوان باید تولد بگیرید و به نیاز آنها توجه داشته باشید.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا